emo Spelavondverslag dinsdag 6 mei (Phoenix010)

More
3 years 8 months ago #1

Vanavond was het rustig met 10 bezoekers (m/v), komt vast door de vakantietijd. Maar de gespeelde spellen waren er niet minder om:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :)

Last Edit: 3 years 8 months ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 8 months ago #2

Voor mij was het de eerste spelavond na 6 weken absentie.

Omdat er 5 spelers een uitdagende Age of Steam sessie waren begonnen werd besloten af te trappen met Las Vegas.
De dobbelstenen waren op mijn hand en ik bleef Maurits netjes voor.
Vermeldingswaardig was de strategie van Jeroen G. Hij claimde bij aanvang van de ronde het hoogste bankbiljet en moest aan het einde van elke ronde vaststellen dat hij het niet kreeg :P
Nadat het spel was afgelopen was er niemand bij gekomen.

7 Wonders was alweer een tijdje geleden maar gelukkig is het spel zo duidelijk dat de stukjes vanzelf op hun plek vielen.
Dit keer ging Jeroen er wel met de overwinning vandoor.

Gelukkig ging Jeroen U. bij Age of Steam failliet waardoor we met 4 spelers aan de China kaart van Hoogspanning konden gaan beginnen en Jeroen G. niet alleen overbleef. Zij gingen Russian Railroads spelen. Iets wat ik ook nog steeds eens wil spelen.
Hoogspanning China heeft als twist dat de centrales op volgorde komen en er altijd minder centrales zijn in de markt dan dat er spelers meedoen. Dit leidde tot hoge prijzen van zowel centrales als grondstoffen. Ook op het bord was er vuurwerk. Ik werd vrij snel ingebouwd en moest veel geld investeren om uit te breken en tegelijkertijd periode 2 te starten.
Ik nam daarmee de koppositie over om deze niet meer af te staan.
Anton kwam nog heel dichtbij en tot het einde toe wist ik niet zeker of hij meer steden zou kunnen aansluiten dan mij omdat hij meer capaciteit had. Helene en Maurits volgden op gepaste afstand.
De exacte uitslag heeft Maurits opgeschreven.

Als afsluitertje gingen Maurits, Jeroen G. en ik Formel Fun spelen.
Het was een spannende race die niet altijd via het boekje verliep.
Maurits beet als eerste in het stof. In een zinderende finale bleef mijn auto op de 9 staan....Jeroen had wel een 6 op de 6 en pakte zo de overwinning. Mooi gedaan.

Volgende week weer!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.132 seconds
7.png