emo Het grote voorsteltopic

More
1 year 11 months ago #1

Tijdens het open overleg tussen het bestuur, de SAR en alle andere aanwezige donateurs is o.a. naar voren gekomen dat het leuk zou zijn om elkaar beter te leren kennen. In dit topic willen we daar graag iets mee doen.

Reageer ook als je dit leuk vind en vertel iets over jezelf. Je hoeft niet op alle vragen antwoord te geven, mag wel!

- Wat is je naam?
- Wat is je leeftijd? Heb je een partner? Wat doe je voor werk? Heb je nog andere hobby's?
- Hoe vaak kom je bij Phoenix en waar? Hoe heb je ons leren kennen?
- Welk spel speel je op dit moment het liefst? Of heb je een top 5?
-Wil je een Facebook, BSM of BGG account met ons delen? Durf je een foto van jezelf hier te plaatsen?

Last Edit: 1 year 11 months ago by Bridget.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
1 year 11 months ago #2

Ik zelf zelf eerst het goede voorbeeld geven.

Mijn naam is Brigitte den Hartog, ik ben op het moment vaan schrijven 40 jaar en 10 jaar getrouwd.
Ik ben afgekeurd maar doe nog vrijwilligerswerk voor deze en andere initiatieven.
Andere hobby's zijn zwemmen, boeken lezen en films kijken.

Ik leerde Phoenix kennen op de beurs van Ducosim. Eerst ben ik eens een aantal speldagen geweest en daarna besloot ik wekelijks te komen spelen op de woensdag in Leiden.

Mijn favoriete spel wisselt steeds maar de klassieker top 5 is wel (in willekeurige volgorde)
Puerto Rico
Ticket to Ride
Stone Age
7 Wonders en
Istanbul
Die zijn altijd goed.

Je kan me verder vinden op:
www.facebook.com/brigittedenhartogvanhaasteren
boardgamegeek.com/user/bridgetvh
www.bordspelmania.eu/bridget-u3789/?sid=...56a142abcf99c8c791f9

Ik wil hier wel een foto plaatsen maar het lukt niet. [mij lukt het wel, grt Bart]

Attachments:
Last Edit: 1 year 10 months ago by Bridget.

More
1 year 11 months ago #3

Hallo iedereen,
Mijn naam is Anneke. Ik ben 27 jaar.
Ik woon inmiddels alweer bijna 6 jaar samen met ("mijn") Robert in Rotterdam, hartje centrum.
Vanwege chronische rugklachten ben ik niet fulltime inzetbaar.
Ik werk 4*4 uur bij Intermax, een IT-managed hosting bedrijf. Ik heb hier een ondersteunende administratieve functie.
Qua hobby's, naast spelletjes spelen, ben ik niet heel veel bijzonderder dan Brigitte: zwemmen, serie/film kijken en boeken lezen

Sinds september 2013 speel ik bij Phoenix 010. Ik zocht een spelletjes groep in de buurt en toen vond ik Phoenix. Ik kom door de bank genomen om de week. Speldagen in Capelle ben ik meestal aanwezig. Naast speler ben ik ook lid van de SAR, Stichting Advies Raad.

Thuis speel ik vaak spelletjes met z'n tweeën. Qwixx (en bijbehorende varianten) is de ultimate favoriet. Ticket to Ride (en varianten) spelen wij heel veel via PC-steam.
Favoriete spellen zijn: Dominion, Carcassonne, Istanbul, Machi Koro, 7 Wonders, Dixit

Mijn BGG account is: boardgamegeek.com/user/Anneke124

p.s. Brigitte, als je attachment heb ingeladen, moet je het plaatje dmv insert nog in je post plakken. :)

Attachments:

More
1 year 11 months ago #4

Laat ik mezelf dan ook maar even voorstellen (voor degenen die me nog niet kennen :P )

Mijn naam is Saskia. Ik ben 47 en woon samen met mijn kat in Voorhout.
Ik werk niet, zit al aardig wat jaren in de WAO. Ik speel sinds 2006 bij Phoenix. Ik speel meestal in Leiden, maar kom ook regelmatig in Capelle. Verder ben ik algemeen bestuurslid van de Stichting en spelexpert.

Mijn favoriete spellen, dat varieert nog wel eens. Maar toppers die blijven wat mij betreft zijn toch wel:
TAC
Puerto Rico
Burgen von Burgund
Concordia
Macao
Abbluxxen
Guildhall

Ik hou zowel van het lichtere spelwerk en spelletjes waarbij je elkaar lekker kan pesten als af en toe het zwaardere werk (hoewel geen spellen van meerdere uren, behalve Mega-Civ)

Attachments:
Last Edit: 1 year 11 months ago by Saskia.

More
1 year 11 months ago #5

Hi!

Mijn naam is Robbert en dat is ook de naam die ik op dit forum gebruik.

Ik ben 43 en woon in het Oude Noorden van Rotterdam samen met m'n vrouw en 2 katten. Om spelletjes te kunnen kopen ben ik een software development manager bij een sportsbetting website. Naast bordspelen mag ik graag computerspelletjes spelen, toeren in mijn autootje , en scifi/fantasy lezen/kijken.

Ik heb Spelgroep Phoenix in 2010 via deze website gevonden en ben sindsdien een vaste bezoeker. Ik ben meestal te vinden op de speldinsdagavonden in Capelle aan den IJssel, de speldagen in Leiden en Capelle aan den IJssel, en de spellenpretdagen in Sassenheim.

Ik ben vooral een fan van de lange spelen (2 tot 12 uur lang). Mijn favorieten zijn:

- Advanced en Mega Civilization
- Alle 18xx spelen.
- Terra Mystica
- Through the Ages
- Eclipse

Ik vind het fantastisch om deze spelen op tafel te krijgen. Dus als je ook geïnteresseerd bent om zo'n lang spel op een speldag te spelen laat het vooral even weten!

Attachments:
Last Edit: 1 year 11 months ago by Robbert.

More
1 year 10 months ago #6

Mijn naam is Eveline. Ik ben 26 jaar en woon in Rotterdam.
Ik het dagelijks leven ben ik receptioniste en studeer ik psychologie.
Mijn hobby's zijn naast het spelen van spellen, fitness, yoga, lezen, film/serie en musea.

Ik ben in contact gekomen met Phoenix via internet en ben er zo ongeveer iedere week.

Mijn favoriete spellen zijn over het algemeen Ameritrash/Partygames en spellen met lekker veel interactie.

Attachments:
Last Edit: 1 year 8 months ago by Eveline.

More
1 year 10 months ago #7

Hoi!

Ik ben blij met deze topic. :) Kan ik effe spieken als ik de naam niet meer bij het gezicht weet :unsure: en contactgegevens vinden als ik mensen tussen Phoenix events door wil contacten. Dus het zou mooi zijn als alle Phoenixleden zich hier kort zouden melden.

Mijn contactgegevens:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
nl.linkedin.com/in/sergebouwens
06-22991591
Op BGG heet ik xcorps, een naam die ik heb overgehouden uit het play-by-mail spel Super Vorcon Wars (1990)

Persoonlijk:
Geboren 1960. Getrouwd met Helene. En met mijn werk (consultant enterprise architectuur) zeggen boze tongen.
Drie kids, 1 woont nog thuis. Ik heb ze 1 x mee naar Phoenix kunnen lokken, met het life Scotland Yard. Verder doen ze af en toe een spel om mij een plezier te doen. Zucht.

Andere hobbies:
Scifi lezen en kijken, quotes verzamelen, Magic verzamelen, koken, wetenschap, en met vlagen: fractals, programmeren in Python, puzzels, Fighting Fantasy, strips, reizen. Niet dat ik er veel tijd voor vrij maak, maar toch.
Ik ben al sinds mensenheugenis lid van Ducosim, en ben er ook even voorzitter geweest.
Ik ben lid van de vriendengroep SHARP, en samen spelen we al 25 jaar spellen. 1 x per jaar een spellenweekend, en dan komen de grotere spellen op tafel. 1830 is het enige spel dat elk jaar op tafel is gekomen.
Ander vast agendapunt is Essen. Wie niet?
Phoenix is voor mij een geweldige club. Ik vind het een verzameling prachtige unieke mensen, waar ik me altijd 'one of us' voel. Top!
Waarom ben ik dan zo weinig? Mijn tweede huwelijk (zie boven) :( .

Favoriete spellen:
Magic, Diplomacy, 1830, Catan, Puerto Rico, Power Grid, 7 Wonders, Hanzesteden, Agricola, Dixit, Risk, Ticket to Ride.

Attachments:
Last Edit: 1 year 10 months ago by Serge.

More
1 year 10 months ago #8

Hoi,

Ik ben Rob. Ik ben net 40 geworden en woon en speel in Kralingen, Rotterdam, vandaar de 010 in mijn 'naam' Rob010.
Oorspronkelijk kom ik uit Venlo.
Naast deze superleuke hobby ben ik voorzitter van het bestuur van de spelgroep.
Overdag werk ik als project manager voor een snelgroeiend internationaal softwarebedrijf.

Op BGG kom ik elke dag als: EuropaExpress

Ik principe speel ik elke week bij Phoenix en zul je me ook op de meeste speldagen tegenkomen.
Via deze website ben ik bij Phoenix terechtgekomen op 1 september 2009.
Dit was de eerste avond van Phoenix in Capelle a/d IJssel en ik ben nooit meer weggegaan. Zelfs niet nadat ik de eerste avond Agricola heb gespeeld. Inmiddels raak ik niets meer aan waar de heer Rosenberg de hand in heeft gehad.

En dan nu waar het om gaat.
Ik speel graag veel verschillende spellen en mijn spelcollectie is door de jaren flink gegroeid.

Langere strategische spellen:
- Panamax
- Arkwright
- Nations
- Ground Floor
- Britannia

Cooperatieve spellen:
- Shadows over Camelot
- Pandemie
- Escape: The curse of the Temple
- Ghost Stories
- Mice & Mystics

Party spellen:
- Codenames
- Formel Fun
- Weten & wedden

Het beste 2-speler spel voor totaal verregende dagen
- War of the Ring

De foto komt later - voorlopig doe je het hier maar mee :cheer:

More
1 year 6 months ago #9

Heya! Mijn naam is Bart, 24 jaar, en ik hoorde vandaag over deze spelgroep. Als het mag kom ik graag een keer kijken.
Ik woon in Rotterdam oost, 10 minuutjes fietsen vanaf de locatie in Capelle. Is er daar een beetje een goede plek om mijn fiets kwijt te kunnen?
Op het moment ben ik helemaal gek op deckbuilding games, voornamelijk Dominion. Verder vind ik bord- en kaartspellen al snel leuk als ze een middeleeuws, fantasy, zombie of superhelden thema hebben.

Verder hou ik ook van zelf spellen bedenken en maken. Het enige probleem wat ik daarmee heb is dat ik teveel ideeën heb en nooit verder kom dan een paper-prototype voordat ik aan een volgend spel begin. =P

Ik hoor het graag of ik morgen (21-6) welkom ben, of anders volgende week? Bedankt ^^

More
1 year 6 months ago #10

Natuurlijk ben je welkom! Als je een ketting hebt, kun je je fiets tegenover de voordeur vastklinken.

More
1 year 6 months ago #11

whase wrote:

Heya! Mijn naam is Bart, 24 jaar, en ik hoorde vandaag over deze spelgroep. Als het mag kom ik graag een keer kijken.
Ik woon in Rotterdam oost, 10 minuutjes fietsen vanaf de locatie in Capelle. Is er daar een beetje een goede plek om mijn fiets kwijt te kunnen?
Op het moment ben ik helemaal gek op deckbuilding games, voornamelijk Dominion. Verder vind ik bord- en kaartspellen al snel leuk als ze een middeleeuws, fantasy, zombie of superhelden thema hebben.

Verder hou ik ook van zelf spellen bedenken en maken. Het enige probleem wat ik daarmee heb is dat ik teveel ideeën heb en nooit verder kom dan een paper-prototype voordat ik aan een volgend spel begin. =P

Ik hoor het graag of ik morgen (21-6) welkom ben, of anders volgende week? Bedankt ^^

Bart, je bent van harte welkom. Zoals Gabriel al schreef, je kan je fiets voor de deur kwijt (wel goed vastmaken). Ik weet niet of ik er morgen zelf ben, maar anders zijn er genoeg anderen om gezellig mee te spelen Tot morgen!

Time to create page: 0.230 seconds
24.png