emo 30 mei 2015 - Ducosim beurs en Phoenix speldemonstratie

More
3 years 2 weeks ago #1

Na het succes in december en januari wil Phoenix ook op 30 mei as. weer acte de presence geven op de Ducosim beurs te Amersfoort.
Uit de forumdiscussie rondom de januari beurs maak ik op dat we genoeg spellen hebben die we graag aan spelend Nederland willen laten zien. En ook dat we in januari heel veel aandacht hadden met de selectie van Versailles, Five Tribes, Splendor en Abluxxen/Linko.
We streven naar 6 spellen en dus ook 6 a 7 fulltime demo'ers.
Natuurlijk mag je ook een dagdeel helpen bij de demo en een ander dagdeel over de beurs wandelen.

We zouden een of meerdere spellen van januari kunnen herhalen en combineren met andere interessante spellen om te demonstreren:
Sail to India
Versailles (herhaling)
Five Tribes (herhaling)
Splendor (herhaling)
Abluxxen/Linko (3e herhaling)
Waggle Dance (stel graag mijn eigen exemplaar ter beschikking)
???

VRAAG: Wie willen er op 30 mei spellen demonstreren bij Ducosim lentebeurs in de Flint in Amersfoort?
Graag aanmeldingen via het forum. Voor meer informatie kun je terecht bij de leden van het bestuur.
Ik meld mezelf als eerste aan :)

Zoals gezegd is het ook mogelijk een halve dag te demonstreren zodat je nog tijd hebt om zelf op de beurs rond te kijken.
Er wordt getracht maximaal te carpoolen; indien dit niet werkt is er een reiskostenvergoeding (naar rato als je halve dag wil helpen).

Last Edit: 3 years 1 week ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 2 weeks ago #2

Stond al in agenda. Ik plan de dag erna vrij in voor mezelf.
Dus jullie kunnen op mij de hele dag rekenen.

Misschien daarna weer sushi eten?

Last Edit: 3 years 2 weeks ago by Anneke.

More
3 years 1 week ago #3

Ik ben utiteraard weer van de partij! Ik heb de nieuwste RĂ¼diger Dorn Da Luigi in bestelling staan; een spel voor 2-4 spelers die ieder hun eigen Italiaanse restaurantje runnen en moeten proberen van zoveel mogelijk gasten in hun restaurant als mogelijk hun bestelling binnen een bepaalde tijd te voldoen. In dit spel kunnen spelers elkaar lekker dwarsbomen door elkaar gasten toe te schuiven en zo de bedieningsstress behoorlijk te laten oplopen. In stel deze graag beschikbaar voor de demo. Splendor mag wat mij betreft ook in de herhaling en zal ik weer meenemen.

More
3 years 6 days ago #4

Ik ga ook graag mee :silly: het was erg geslaagd vorig jaar. Sushi is altijd een goed idee Anneke.
hanabi, ave cesar en qwixx zijn misschien een idee?

Last Edit: 3 years 6 days ago by Eveline.

More
3 years 2 days ago #5

Eindelijk heb ik ook duidelijkheid. Ik ga ook mee naar Ducosim :cheer:

Last Edit: 3 years 2 days ago by Saskia.

More
3 years 2 days ago #6

Mooi - dan zijn we al met 5.
Genoeg voor 4 tafels. Maar we gaan natuurlijk voor 6.
We hebben nog 2 plekken

Spellen die we zeker gaan demo'en
Da Luigi (helemaal nieuw)
Splendor (herhaling)
Waggle Dance (Essen 2014)

Voorstel (alfabetische volgorde)
Abluxxen/Linko (3e herhaling)
Ave Caesar
Five Tribes (herhaling)
Hanabi
Qwixx
Sail to India
Versailles (herhaling)

We streven naar een mooie mix.
Ik stem op Sail to India en Abluxxen.

More
3 years 2 days ago #7

Ik heb die dag andere plannen maar hoop volgende keer weer mee te kunnen helpen.

More
3 years 2 days ago #8

Ave Ceasar en Hanabi zijn volgens mij al bekend bij het Nederlandse speelpubliek. Vooral Ave Ceasar is een oude bekende. Ik zou voor wat nieuwere titels gaan. Hetzelfde geld voor Qwixx. Grote kans dat White Goblin Games Qwixx zelf ook demo-ed.

Last Edit: 3 years 2 days ago by Saskia.

More
2 years 11 months ago #9

Update: We gaan ook Ninjato demonstreren.
Dit gaan we doe in samenwerking met TheGameFreak.nl

Tevens nog even de oproep herhalen of er iemand mee wil demo'en.
Halve dag mag ook. Vanuit Capelle en Leiden doen we een carpool dus over vervoer hoef je je geen zorgen te maken.

En mocht je het gemist hebben dan quote ik Tamara's recensie over Ninjato nog eens hieronder.

*reclamemodus aan*

Ninjato is wat mij betreft een van de best verstopte parels uit de WGG collectie. Onbegrijpelijk dat dit spel niet vaker op tafel komt. Helaas is het op de een of andere manier destijds ondergesneeuwd door andere titels die min of meer op hetzelfde moment verschenen. Het is een leuke worker placer, waarmee je zo'n 1,5 uur bezig bent. Van harte aanbevolen!

*reclamemodus uit*

More
2 years 11 months ago #10

Net even contact gehad met Rob voor toestemming.
Mijn vriendin Sandra uit Vleuten wil graag helpen met demo-en.
Ze komt 19 en 26 mei naar Capelle om even in te spelen. Ze kan er op het vroegst 19.30 uur (reken 20-20.30) zijn.

More
2 years 11 months ago #11

Fijn dat Sandra ook naar Capelle kan en wil komen om de spellen te oefenen.
En ik begreep dat Evertjan ook een halve mee wil helpen. Dan zijn we met 6,5 demo'ers.
Ik heb bij Ducosim 6 tafels besteld.

Dan kunnen we nu de lijst van te demo'en spellen definitief maken.
Roept u maar :)

More
2 years 11 months ago #12

Dit had Rob eerder geplaatst, met commentaar van mij erachter:
Spellen die we zeker gaan demo'en
Da Luigi -->> deze ken ik nog niet
Splendor -->> 1x gespeeld, nog wel even herhalen
Waggle Dance -->> jaa!!
Ninjato --> wederom 1x gespeeld, nog wel even 1x kort herhalen

Voorstel (aangezien we 6 spellen nodig hebben en al 4 hebben, zal ik hieronder mijn top 2/3 zetten)
1. Qwixx (misschien idee om wat makkelijker spellen in de mix te gooien. Misschien de mix blokjes gebruiken, voor de variatie promoten)
2. Abluxxen/Linko (gewoon erg leuk!)
Backup: Five Tribes (1x gespeeld, was tegen verwachting in, erg leuk)

Niet:
Ave Caesar (geen zin in om te demo-en)
Hanabi (ken ik niet)
Sail to India (ken ik niet)
Versailles (ken ik niet)

More
2 years 11 months ago #13

Ivm samenwerking met PlayThisOne is er kans dat we 1 van hun spellen ook willen demo-en.
Hebben jullie voorkeur? De keuze is: Bloqs, Roborama of Ugo!

Vanaf het najaar komen zij met de Spellen RevoltaaA en Stingy, beide van Reiner Knizia.

More
2 years 11 months ago #14

Staat PlayThisOne niet zelf op Ducosim? Ik kan me herinneren dat ze hiervoor er wel stonden. Of vergis ik me.

Indien we inderdaad een van hun spellen gaan demo-en, dan stem ik voor Ugo! Dat is de beste van het stel. Maar wederom, wel al bekend.

Wat betreft de demo-lijst zou ik zeggen:

Ninjato,
Waggle Dance
Splendor
Sail to India (geheel nieuw voor het publiek, dat is altijd leuk en trekt spelers. Geeft niet als niet iedereen het kan uitleggen, zolang er maar genoeg zijn)

Verder zou ik Versailles en Five Tribes op herhaling doen. Daar was de vorige keer wel aardig wat animo voor.

Over Da Luigi. Ik zie dat we die zeker gaan demo-en. Wie heeft het en wie kent het? Ik heb er nog niets van gehoord.

Abbluxxen is natuurlijk altijd leuk en we kunnen er een meenemen voor het geval dat. Maar het is al twee keer op herhaling geweest en we willen toch ook proberen om met iets nieuws te komen.

More
2 years 11 months ago #15

Ik kan dan alleen op dit moment Splendor uitleggen. Ninjato, five tribes en waggle dance heb ik slecht eenmaal gespeeld zal ik dan samen met de andere spellen moeten doornemen. Roborama lijkt me trouwens ook een leuk spel. Abbluxxen blijft mijn inziens altijd een goed spel om te demoen.

Last Edit: 2 years 11 months ago by Eveline.

Time to create page: 0.221 seconds
2.png