emo Napret spellenweekend

More
2 years 9 months ago #1

Het spellenweekend is weer voorbij, maar niet getreurd, volgend jaar gaan we weer! De plannen beginnen zich al te vormen om volgend jaar in mei weer te gaan naar dezelfde locatie. Hier een paar fotootjes om na te genieten:

Attachments:
Last Edit: 2 years 9 months ago by bart.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 9 months ago #2

spellen....

nog meer spellen...

Attachments:

More
2 years 9 months ago #3

More
2 years 9 months ago #4

Helaas. Playing the Eggs is weer voorbij!!
Moet echt een paar dagen afkicken en bijslapen!
Thx allemaal voor een geweldig weekend!

Ik kijk nu al uit naar volgend jaar.

More
2 years 9 months ago #5

Heb enorm genoten, was weer top. Toch wel minstens 6 uur slaap gehad in twee nachten :lol:

Ook een pluim voor de organisatie, jullie hebben goed werk verricht.

Dinsdag en woensdag mogen we gelukkig weer aan de speeltafel plaatsnemen.

More
2 years 9 months ago #6

:woohoo: Heb 24 leuke spellen gespeeld in supergezelschap.
Dank aan de organisatie en dank aan mijn medespelers, voor de gezelligheid, goede tegenspel en soms ook voor hun geduld :whistle:
Als ik het goed heb onthouden heb ik met elk van de aanwezigen minimaal één keer aan een spel deelgenomen.

Tot dinsdag!

@Jeroen_U: Moeilijk te begrijpen dat mensen hun tijd in het spelweekend verdoen met slapen :woohoo:
Ik stuiter ook nog wel even op deze berg energie.

Last Edit: 2 years 9 months ago by Rob010.

More
2 years 9 months ago #7

Ook ik vond het echt supergezellig! Geen idee meer hoeveel spellen ik heb gespeeld, maar ik heb me prima vermaakt :cheer: . Bedankt iedereen voor de gezelligheid en de organisatie voor hun harde werk om dit weer een geslaagd weekend te laten worden.

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij. Ik heb nu al ontwenningsverschijnselen ;)

More
2 years 9 months ago #8

He en dat heb ik gemist. Door een ongelukje met mijn bril kon ik zaterdag bijna niets meer zien en moest me zaterdag als daggast afmelden. #verdrietig

More
2 years 9 months ago #9

He Coen, dat is balen. We vroegen ons al af waar je was

More
2 years 9 months ago #10

Is er ook een overzicht van de spellen die gespeeld zijn? en wat verslagen voor de mensen die niet mee gegaan zijn?

More
2 years 9 months ago #11

Ik vrees dat mijn mailtje pas zondagavond of vandaag door Brigitte is gelezen dat ik dus niet kwam. Ik kon geen telefoonnummer vinden. Later realiseerde me dat ik Eugene had kunnen bellen maar dat was pas rond 18 uur ofzo..

More
2 years 9 months ago #12

Een verslag van de dingen die ik heb meegemaakt:
Vrijdag (inlc nacht ;) )

Na een rustige thuiswerkdag op vrijdag met een vroege maaltijd thuis om vijf uur, werd ik door de rest van het gezin naar de Appelgaard gebracht. Toen ik daar om half zes aankwam was er al een aardige groepje aanwezig. Er werd al zelfs een pot through the ages gespeeld (niet de laatste trouwens). Er was ook enige stress in de tent doordat de boodschappenlevering niet gegaan was als verwacht. Deze moesten in de avondspits in Barendrecht worden opgehaald. Gelukkig kwam dit toch goed en konden we tegen zessen toch gaan doen waarvoor we gekomen waren: spellen spelen!

Voor mij begon het spellenweekend met Kobayakawa, een klein Japans bied en gok spelletje dat Lisanka wist te winnen door in de laatse ronde niet mee te gaan en Johannes, haar concurrent voor de overwinning, wel. Vervolgens begonnen we aan het reactiespel vlotte geesten (combi van 1 en 2). Ik had een duidelijk voordeel doordat ik het vaker had gespeeld, maar ook Rob had het al snel door. Sommige anderen kwamen maar niet van de nul af ;) . We gingen door tot de pizza's werden bezorgd. Mijn eerste overwinning van het weekend :) .

Na de pizza's ging ik met Lisanka, Rob en Jacqueline Hawaii spelen. Voor mij een nieuw spel, wat ik blijkbaar goed had begrepen B) . De eindoverwinning leek mij een ronde voor het einde niet meer te kunnen worden ontnomen. Lisanka kwam bij de eindtelling nog enigszins in de buurt, maar het was niet genoeg.

Daarna was het tijd voor een herschikking. Dit keer kwam ik met Robbert, Saskia en Helene aan een tafel te zitten voor Powergrid met de kaart voor de Benelux. Dit is een snelle kaart die we dan ook in een uur wegspeelden. Het eindspel was bloedstollend spannend met 3 spelers op 17 steden. Robbert trok aan het langste eind met meer geld in zijn zak.

Het was ondertussen al na elven, dus tijd voor wat luchtigere spellen. Eerst kwam met een groep van 9 spelers One night werewolf op tafel. Het was vooral vermakelijk om Olaf te zien worstelen, omdat hij het gewoon niet begreep. Waardoor zijn oprechte opmerking: "ik ben weerwolf" niet werd gelooft en hij er mee weg kon komen :) . Na twee rondes zijn we overgeschakeld naar 30 seconds, waarbij het aantal spelers nog iets verder aangroeide. We hebben hierbij aardig kunnen lachen, maar er werd ook met het mes op tafel gespeeld. elk foutje werd afgestraft. Uiteindelijk wist mijn team de overwinning uit het vuur te spelen met twee foutloze rondes op het einde.
Daarna was het voor mij tijd om te gaan slapen. Uit de overleveringen heb ik begrepen dat het spelen nooit is gestopt. Rob en Jeroen U hebben zelfs nog (ja daar is hij weer) Through the ages gespeeld om vijf uur 's ochtends.

More
2 years 9 months ago #13

Zaterdag

Na zes uurtjes slaap, stond ik tegen negenen weer beneden. De zaal was alweer aardig gevuld met ontbijtende spelers. Sommigen waren zelfs aan het sporten. Marius zat er op de fiets en Eugene was aan het hardlopen.

Mijn speldag begon met Machi Koro + Haven. Samen met Jacqueline en David ging ik aan de slag om mijn stad te bouwen. Ik had duidelijk de betere keuzes gemaakt en pakte een overduidelijke winst. Daarna schoof Eveline bij ons aan voor Imperial settlers. Een spel wat mij op het moment erg intrigeert. De strijd om de overwinning ging uiteindelijk tussen de Barbaren (eveline) en de Romeinen (David). De Romeinen pakten uiteindelijk de overwinning.

Tijd voor een luchtje tussendoortje! Dit werd 3 rondjes van Red7. Een kaartspelletje waar meer in zit dat je op het eerste oog zou verwachten. Daarna kwam Galaxy trucker op tafel. Samen met Sara, David, Anton en Jacqueline ging ik ruimteschepen bouwen en kozen we het ruimte sop met al zijn gevaren. Sara had de meest winstgevende onderneming. Jaqueline had duidelijk het verkeerde beroep gekozen ruimtehandelaar was niet haar ding. Ze had letterlijk 0 kredieten verzameld :ohmy: .

Na een volgende hergroepering ging ik met Olaf, Lisanka en Eveline aan de slag in Brugge. Mijn hoofd begon tijdens het spel vol te lopen, waardoor het niet meer zo soepel liep. De overwinning zat er dus niet in. Lisanka ging er met het goud vandoor. Daarna was het voor mij tijd voor een korte break. Met Rob en Eveline ben ik even naar buiten gegaan en hebben we de schapen en koeien op de boerderij van dichtbij bekeken.

Het herstel was nog pril, dus tijd voor iets simpels: Regenwormen. Het spel werd onderbroken door de aankomst van de Chinees. Er was meer dan genoeg en smaakte goed! Naar mijn mening een van de betere chinezen. Na het eten sloeg de after dinner dip toe. Regenwormen werd dan ook al loungend voortgezet onder toezicht van een groot publiek :) . Volgens mij was het mijn eerste overwinning ooit bij dit spel :) . De lounge setting was ideaal voor een herhaling van 30 seconds. Weer wist mijn team er met de overwinning door te gaan. Weer met sterke finish met veel goede antwoorden.

Met mijn doorgebrande hersentjes heb ik daarna nog een nieuw spel geleerd; You suck. Samen met Peter, Lisanka en Olaf gingen we aan de slag met dit bijzondere slagenspel. Peter was duidelijk de ervaren speler en ging er met de winst vandoor. Dat kon de pret niet drukken tijdens het spelen! Een geinig tussendoortje.

Ondertussen was het middernachtelijke uur gepasseerd. Tijd voor iets bekends en simpels: formel fun! Samen met Lisaka, Marius en Rob ging ik racen. Tijdens de race liet Rob zijn donkere kanten zien ;). Hij stuiterde nog net niet door de kamer, maar het scheelde weinig :P . Ik kon profiteren van Robs zwakke mentale gesteldheid ;) en reed hem uit het spel. Uiteindelijk wist ik van Lisanka's twee overgebleven auto's te winnen.

Als afsluiter hebben we nog een tijd doorgezakt met de grote Dalmuti. Hierbij was Jeroen bijna onverslaanbaar. Blijkbaar wordt je hier beter in wanneer je niet slaapt ;) . Tegen vieren (zomertijd) was mijn batterij leeg en ben ik mijn bedje ingekropen.

Last Edit: 2 years 9 months ago by bart.

More
2 years 9 months ago #14

Ik heb gespeeld Craftsmen, Power Grid China, 7 Wonders, Alhambra, Take 5, Forum Romanum, Five Tribes, Small World Underground, Port Royal en Guillotine en meer wat ik vergeten ben.
Niet heel veel maar ik heb wel genoten van het weekend. (en ja, ik heb die hoeveelheid slaap wel nodig).

More
2 years 9 months ago #15

Gelukkig was er dit weekend ook voor de mensen met behoefte aan meer nachtrust genoeg tijd voor leuke spellen. :)
Ik vrees dat ik allang weer kwijt ben wat ik allemaal gespeeld heb.
Maar het was in elk geval super gezellig.
Leuk ook dat er zoveel gewisseld werd in de samenstelling per tafel.
Heb lang niet bij iedereen aan tafel gezeten, maar ik heb dan ook een uur of 12 minder speeltijd gehad als Rob :blink: ;)

Organisatie, heel erg bedankt het was geweldig georganiseerd en een prachtige accommodatie.
Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar!

Time to create page: 0.214 seconds
14.png