emo Peiling: Demoteam Ducosim 31 januari 2015

More
3 years 6 days ago #16

Ik wil Waggle Dance uitleggen :lol:

Ik zag in de mail dat Cherry Picking en Abluxxen mee gaan, die kan ik ook uitleggen :)

Ik wil zelf graag ook nog even over de beurs lopen. Weet niet of er voor mij nog leuke spellen bij de veiling zitten (is nog niet bekend) en op wat voor prijs dit meestal uitkomt, anders heb ik ook interesse in de veiling :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 6 days ago #17

Hi demo-ers ik ben beschikbaar om weer te helpen. Mijn Phoenix-shirt ligt klaar. Ik kan alle spellen van de lijst uitleggen.

More
3 years 6 days ago #18

Fijn!
en gezellig :)

More
3 years 6 days ago #19

Hoi Michel, leuk dat je weer meegaat. Gezellig.

Lisanka, Waggle Dance gaan we dit keer niet demo-en. Sorry. De spelgroep heeft Waggle Dance niet zelf, dus als we hem al willen demo-en in de toekomst, zal iemand zijn exemplaar beschikbaar moeten stellen.

More
3 years 3 days ago #20

Ik zou ook kunnen helpen eventueel. Het liefst zou ik dan ook zelf nog wat over de beurs willen lopen.

Ik kan in principe alles uitleggen en spelen. Weet niet precies hoe het in z'n werking gaat qua wat er gedemo't wordt, er is een selectie van Phoenix spellen en die worden gerouleerd tussed de demo-ers? Wat is de selectie nu exact of als dit nog niet vast staat moeten dit per se Phoenix spellen zijn?
Vraag het voornamelijk omdat het me leuk lijkt mee te doen maar ik spellen als Cherry picking of Abluxxen niet zo interessant vind. Five tribes gaat nog maar ook niet mijn favoriet. Ik zou eerder denken richting Rococo, Alchemisten (zou ik zelf mee kunnen nemen) of Versailles.
Ik heb echter geen idee wat de insteek precies is. Is het een beetje zoals Essen dat je een paar kopieën hebt, het spel uitlegt en mensen het eventueel ook echt zelf helemaal laat spelen. Of is het meer een enkele demo tafel waarbij je puur even laat zien wat het is en alleen kortere spelletjes zoals Cherry picking echt zou kunnen spelen.

Mark

More
3 years 3 days ago #21

Hoi Mark,

De opzet bij een demo bij Ducosim is in principe wel hetzelfde als in Essen. We leggen spellen uit aan diegenen die geinteresseerd zijn. Soms spelen mensen het hele spel uit, en hoef je er alleen af en toe even langs te lopen na de uitleg. Een andere keer spelen ze slechts een paar rondjes om even een idee te krijgen. Dat verschilt.

We demo-en in principe alleen spellen die de stichting zelf bezit. Tenzij iemand zijn of haar spellen beschikbaar wil stellen. Voor deze beurs hebben we besloten om Five Tribes, Versailles, Cherry Picking en Abbluxxen te demo-en. We hebben nu ook maar 4 tafeltjes. De keuze voor de eerste twee is omdat ze nog erg nieuw zijn en dus onbekend (zeker Versailles). Daarnaast wilden we twee korte kaartspellen demo-en en zowel Abbluxxen als Cherry Picking kunnen nog wel wat aandachte gebruiken (en waren een groot success).

Als je mee doet met de demo, kan het voorkomen dat je altijd hetzelfde spel uitlegt, maar soms wordt er ook gerouleerd. Ligt eraan wie welk spel kent. We proberen wel om zelf niet mee te spelen, zodat er altijd demo-ers beschikbaar zijn. Maar meespelen kan soms ook.

Er is altijd mogelijkheid om ook zelf over de beurs heen te lopen. Van de demo groep deze keer doet het merendeel mee voor een paar uurtjes en wil voor de rest van de tijd zelf over de beurs lopen. Maar met genoeg mensen en 4 tafeltjes, lukt dat best. Voor de demo moet je wel een t-shirt van Phoenix aan, maar die krijg je van de stichting (als je er nog geen hebt).

Mocht je dit keer mee willlen gaan met de demo, horen we dat graag nog even zeker van je. Anders misschien bij die van mei, want het plan is om dan ook te gaan.

Last Edit: 3 years 3 days ago by Saskia.

More
3 years 2 days ago #22

Ok klinkt goed, ben benieuwd dus doe graan een keertje mee. Ik heb ze allemaal gespeeld en kan ze uitleggen, zal tzt nog even de regels opfrissen. Een tshirt van phoenix heb ik niet maar wil er best voor de demo een aan, maat L of XL in dat geval.

Ik hoor verdere details woensdag wel gok ik,

Mark

More
3 years 2 days ago #23

Hey Mark,

Leuk dat je ook mee gaat!

More
3 years 2 days ago #24

Geef woensdag je emailadres ook aan één van ons, kunnen we je toevoegen voor verder overleg ipv op een openbaar forum.

More
2 years 11 months ago #25

Crokinole is momenteel niet beschikbaar ivm prive-gebruik door eigenaar.
Er werd in Capelle geopperd dat Tumblin Dice ook een bijzonder leuk spel is om op bij de demo te hebben.
Maar ook die is niet in bezit van de stichting.

More
2 years 11 months ago #26

tumbling dice als demo spel is denk ik niet heel praktisch vanwege het weg rollen van de dobbelstenen als ze van het bord afschieten. En dat is nu juist een van de doelen van het spel, het van het bord laten "vliegen"van ander mans dobbelstenen.

Al ben ik zelf altijd meer succesvol is het van het bord afschieten van mijn eigen dobbelstenen :huh: ;)

More
2 years 11 months ago #27

Daarbij is spellen demoen die die Stichting zelf niet in bezit heeft meestal problematisch of een demoer moet zijn eigen spel ter beschiiking willen stellen.

More
2 years 11 months ago #28

Ik zou graag Splendor aan het lijstje van te demo-en spellen willen toevoegen. Dit spel leent zich uitstekend om te demo-en; is recent, met korte uitleg en - al zeg ik het zelf - erg leuk. Ik stel mijn eigen exemplaar beschikbaar.

More
2 years 11 months ago #29

Aan allen die morgen naar Ducosim gaan - Veel plezier!
Ik lees hier graag hoe het allemaal is gelopen.

Time to create page: 0.202 seconds
11.png