emo Peiling: Demoteam Ducosim 31 januari 2015

More
3 years 8 months ago #1

Oospronkelijk was het plan om pas weer in mei 2015 een demo te verzorgen maar...
...ik proef her en der dat er animo is om ook op 31 januari een demo te verzorgen op Ducosim te Amersfoort.
Graag wil ik middels dit topic polsen wie er concreet mee zou willen werken.
En natuurlijk ook welke spellen we kunnen demonstreren aan spelspelend Nederland.

We hebben als Phoenix uit Essen diverse interessante nieuwtjes meegenomen.
Ik denk dan aan Versailles, Sail to India en Five Tribes.
Ook een klassieker als Sticheln zou mogelijk kunnen.
Linko/Abluxxen wegens succes in de herhaling...?
Wellicht ken je nog een kleine uitgever, beginnend spelauteur die we hiermee kunnen ondersteunen.

Laat hier weten of je interesse hebt en welke spellen je zou willen demo'en.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 8 months ago #2

Wegens groot succes en enthousiasme willen we graag weer een demo geven op de Ducosim spelbeurs van 31 januari 2015.

Er is op die beurs geen Bring and Buy verkoopstand maar een veilig, die altijd erg veel belangstelling krijgt.

Om te demo├źn stellen we voor:
Abluxxen/Linko.
Versailles
Sail to India
Sticheln.
Five Tribes
En misschien kunnen we 'ons' Crokinole bord meenemen? Hebben we een duidelijke blikvanger bij Phoenix.

Weer samen reizen en gezellig uit eten na afloop lijkt me uiteraard weer een goed plan!
(doe ik deze keer zelf ook mee!)

More
3 years 8 months ago #3

ik begreep dat we in mei en september gingen demo-en. Die in mij staat al in mijn agenda.
31 januari heb ik al afspraken staan, dus kan ik niet, helaas.

het sushi restaurant was een aanrader!

More
3 years 8 months ago #4

Ik zou wel interesse hebben om weer mee te gaan.

Wat de spellen betreft, ik denk dat we Linko/Abbluxxen wel op herhaling kunnen doen (1 tafeltje). Misschien Cherry Picking ook nog voor 1 tafeltje. Verder lijken me Versailles en Sail to India goede opties. Deze spellen zijn in Nederland nog niet bekend. Five Tribes kan ook.

More
3 years 8 months ago #5

Als post ter plaatse kom ik natuurlijk weer helpen :lol:
Qua spellen ken ik alleen Linko. Was er niet animo voor Waggle Dance vorige keer? Dat vond ik wel een gaaf spelletje.
Crokinole bord op tafel is leuk, zeker een blikvanger, het is ook een kort spelletje om te kunnen doen (als je geen volledig potje doet). Zo trek je ook weer mensen naar de Phoenix stand die je kan informeren over deze gave spellenclub B)

Last Edit: 3 years 8 months ago by Lisanka.

More
3 years 8 months ago #6

De Ducosim organisatie is al bezig met de voorbereidingen en heeft reeds geïnformeerd of Spelgroep Phoenix van de partij is.

Op deze Ducosim beurs wordt er een spelveiling gehouden.
Mogelijk gaan er van Phoenix mensen naar de beurs om spellen te veilen / kopen.
Lijkt het je leuk om daarnaast een hele of halve dag mee te helpen met demo laat het hier dan weten.

Status

Als demo'ers hebben we nu:
Saskia,
Brigitte,
Lisanka,
Zelf ben ik er die dag niet bij.

Als spellen zouden we kunnen demo'en:
Versailles,
Sail to India,
Abluxxen / Linko,
Crokinole (onder voorbehoud dat we deze mogen lenen)
Cherry Picking?
Waggle Dance?

More
3 years 8 months ago #7

Wat is dat nou Rob, zelf niet mee gaan? :dry:

More
3 years 8 months ago #8

Ik wil mogelijk ook wel een aantal uren demoen, maar ik wil ook naar de veiling. Ik weet meer als we wat dichter op de ducosim beurs zitten.

Ik kan devolgende spellen uitleggen:Versailles, Sail to India en Sticheln.

Last Edit: 3 years 8 months ago by ejvandekaa.

More
3 years 8 months ago #9

OK, we gaan dus zeker!

Lisanka
Saskia
Brigitte
EvertJan
Edwin
Judith

Maak je geen zorgen als je maar een paar uurtjes erbij blijft en naar de veiling gaat of zelf wilt rondlopen, met deze bezetting en 4 tafels komen we er vast wel uit. In de middag zijn veel bezoekers bij de veiling en is het rustiger bij de demotafels.

Voor afspraken spullen meenemen / meerijden / eten en overige zaken doen we via email.

More
3 years 8 months ago #10

er zijn wel genoeg demoers in de middag? dat niet alle demoers naar de veiling gaan.

More
3 years 8 months ago #11

Wat betreft de bezetting tijdens de veiling, ik denk dat dat wel goed gaat komen. Niet iedereen wil naar de veiling.

More
3 years 8 months ago #12

Het demoteam is daarmee voltallig.
Nu nog beslissen wat we gaan demo'en.

Het lijkt me handig als hier zsm consensus wordt bereikt.
We hebben met vanavond meegerekend nog 5 Phoenix-avonden om alle spellen te leren / goed onder de knie te krijgen.
Zaterdag is een speldag in Sassenheim waar eventueel Versailles mee naar toe genomen kan worden.

More
3 years 8 months ago #13

Edwin en ik helpen, net als Evertjan, maar een paar uurtjes. Dus naar mijn bescheiden mening kunnen we er best nog iemand bij gebruiken. Maar ieder zijn eigen mening :silly:

Qua speluitleg beperk ik me graag tot spellen die ik goed ken. dwz abluxen en evt crokinole.
anders wordt het voor mij te vermoeiend. :(

More
3 years 8 months ago #14

Ik kan Versailles, Cherry Picking en Abluxxen uitleggen, en dat zijn ook spellen van Phoenix heb ik begrepen.
Andere voorstellen zijn prima, maar wat we niet hebben of mogen lenen kunnen we niet demo-en...

More
3 years 8 months ago #15

We kunnen inderdaad nog wel iemand gebruiken. Ik denk dat we het zo wel redden. Maar een of twee extra mensen is altijd welkom. Dus zijn er nog vrijwilligers die mee willen helpen?

Time to create page: 0.415 seconds
6.png