emo Demoteam Ducosim 13 december

More
3 years 8 months ago #16

Waggle Dance - was me helemaal ontschoten - schandalig :)
Zeker omdat ik die zelf in huis heb gehaald en nu anderen daarmee heb besmet :)
BIJgevolg wil ik mijn exemplaar graag ter beschikking stellen voor Ducosim demo.

Ook het afstemmen met verkopers is een goeie suggestie.

@Anneke - je hoeft niet alle spellen zelf te kennen als je er 2 of 3 kent is het ruim voldoende. Kunnen we elkaar afwisselen.
Met Abluxxen, Cherry Picking en Waggle Dance zit je al goed.
Nog een keertje oefenen en dan heb je Waggle Dance helemaal in de vingers.

Zelf kan ik de volgende spellen uitleggen, tussen haakjes de namen van wie ik denk te weten dat ze het kunnen uitleggen:
Abluxxen (Anneke, Evertjan, Rob Saskia, Thea en Michel)
Cherry Picking (Anneke, Evertjan, Rob Saskia en Michel)
Five Tribes (Rob en ???)
Stier zoekt Bier (Rob)
en Waggle Dance (Anneke, Rob)

Nog te oefenen:
Ivor the Engine (???)
Versailles (Saskia)

Reservespel dat we allemaal goed kennen.
Istanbul (Anneke, Evertjan, Rob Saskia, Thea en Michel)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 8 months ago #17

Tegen die tijd wil ik wel zorgen dat ik alle spellen kan uitleggen :).

Moeten we wel zo veel spellen demoen?, betekend dat dat we ook zo veel tafels hebben (6 minimaal)

Ik kan in ieder geval de volgende spellen demoen:

Abluxxen
Cherry Picking
Waggle Dance
Istanbul

deze moet ik nog spelen:
Ivor the Engine (uitleg gehad van de auteur)
Versailles (korte uitleg op spiel)

deze moet ik nog leren en spelen
Five Tribes
Stier zoekt Bier

More
3 years 8 months ago #18

Voor Stier zoekt Bier kan ik me voorstellen dat de Game Master zelf aanwezig is op Ducosim? Mogelijk als jullie op het spellenspektakel zijn over twee weken dat jullie dan nog contact opnemen met hem. Of eventueel nu al contact zoeken.

More
3 years 8 months ago #19

Ik kan Five Tribes ook uitleggen. Vooral omdat ik het zelf ook heb :-)

En inderdaad, Versailles kan ik ook uitleggen (gisteravond nog gedaan), Abbluxxen en Cherry Picking gaat ook prima.

Last Edit: 3 years 8 months ago by Saskia.

More
3 years 8 months ago #20

Robert wrote:

Voor Stier zoekt Bier kan ik me voorstellen dat de Game Master zelf aanwezig is op Ducosim? Mogelijk als jullie op het spellenspektakel zijn over twee weken dat jullie dan nog contact opnemen met hem. Of eventueel nu al contact zoeken.

Het blijkt dus de Game Master niet zelf aanwezig zal zijn.
Na overleg met Hans mogen we als Phoenix Stier zoekt Bier demo'en.
We krijgen op het spellenspektakel een 2e exemplaar dat we ook gaan gebruiken op de aanstaande speldag in Capelle.

More
3 years 7 months ago #21

Ducosim is nog twee-en-een-halve week.

Ik wil graag een kort overzicht geven waar we momenteel staan.
Het demoteam is zo goed als rond.
Hele dag: Anneke, Michel, Rob en Saskia.
Halve dag: Evertjan.
Nog onbevestigd: Thea en onze vooruitgeschoven post ter plaatse: Lisanka.

OPROEP: Heb je interesse om mee te werken met de demo laat dit dan svp weten aan een van bovenstaande personen, of hier op het forum. Dit geldt natuurlijk ook als je hierover vragen hebt. Vragen verplicht tot niets. Je kunt je vragen ook electronisch stellen. Stuur je vraag naar info(at)spelgroepphoenix.nl en je krijgt heel snel antwoord!

De lijst van demo spellen is als volgt.
2x Stier zoekt Bier *
1x Cherry Picking *
1x Ivor the Engine *
1x Abluxxen (NL: Linko)
1x Istanbul

De spellen met een * zijn primeurs op Ducosim.
De andere twee zijn spellen die vaak bij Phoenix op tafel komen en elk van onze demo'ers prima zal kunnen uitleggen.
Zowel White Goblin Games (Istanbul) en Ravensburger (Linko) zijn akkoord dat wij deze spellen demonstreren.

Ivor the Engine staat nu toch op de lijst omdat we deze van Tony Boydell hebben gekregen in Essen. In ruil voor het spel is Tony toegezegd dat we dit spel zouden demo'en op Ducosim. Dit gaan we dan dus ook doen!
Ik heb het zojuist uitgezocht en neem het dinsdag mee naar Capelle voor een proefspelletje. Het is een leuk "pick-up and deliver" spel met heel veel schapen. Speeltijd 60-75 minuten.

Reservespellen zijn:
Five Tribes (Phoenix bezit een Duitstalige editie)
Versailles
Waggle Dance

More
3 years 7 months ago #22

Ik ben niet onbevestigd! Ducosim staat al maanden in mijn agenda met dank aan Rob ;)
Ik ben er de hele dag bij en weet ook nog wel wat lekkere restaurants na afloop :)
Vlakbij op het Eemplein zitten drie makkelijke keuzes:
-La Cubanita (all-you-can-eat tapas voor 22,50pp)
-Sushi Today (all-you-can-eat sushi en tepan yaki voor 23,50pp)
-Beren eetcafé (de welbekende Beren formule is ook naar Amersfoort uitgevlogen! -19,50 pp voor 3-gangen menu)

Voor parkeren zonder kosten raad ik jullie de site www.prettigparkeren.nl aan. Op zo'n 700 meter afstand kun je gratis parkeren ipv in de Flint parkeergarage. Er is ook een mogelijkheid om naast mijn huis te parkeren, die is op 500 meter afstand :P

More
3 years 7 months ago #23

ben geen voorstander voor de beren. Die andere lijken me voor de rest prima en leuk! Heb even gecheckt, als niet-vis/sushi eter kan ik toch genoeg eten bij sushi today :)
Is het handig om te reserveren voor een zaterdagavond, Lisanka?

More
3 years 7 months ago #24

Anneke wrote:

ben geen voorstander voor de beren. Die andere lijken me voor de rest prima en leuk! Heb even gecheckt, als niet-vis/sushi eter kan ik toch genoeg eten bij sushi today :)
Is het handig om te reserveren voor een zaterdagavond, Lisanka?

Ja, het is handig om te reserveren op zaterdag, voor elk genoemd restaurant wel :)

Ik heb trouwens het verzoek om even tijdens de beurs een uurtje te missen. Er is op het Eemplein een Winter/Kerstmarkt (1x per jaar) en de Smaak van de Streekmarkt (locale biologische producten, 1x per kwartaal). Daar wil ik eigenlijk wel even buurten, is tussen 11.00 en 16.30u :)

Last Edit: 3 years 7 months ago by Lisanka.

More
3 years 7 months ago #25

Gisteren "Ivor the Engine" gespeeld due ik kan het nu uitleggen. is niet heel ingewikkeld. ik moet het nog wel vaker spelen om te zien of ik het echt leuk vind.

Ik weet nog niet zeker of ik mee kan gaan met eten erna. reken voorlopig maar niet op mij.

Evertjan van de kaa

More
3 years 7 months ago #26

En hoe ging het vandaag op de beurs?

More
3 years 7 months ago #27

Leuk dat je het vraagt.
Het ging goed - de bewijsfoto's en een kort verslag volgen zsm :)

More
3 years 7 months ago #28

leuk en gezellig!

More
3 years 7 months ago #29

Gisteren was het dan zover.
Na een gedegen voorbereiding ging het Phoenix demo team naar Amersfoort. Met Anneke en Eveline hadden we 2 nieuwelingen in onze gelederen. Evertjan en Saskia waren de meest ervaren demo'ers. Lisanka, Michel en ik hebben al eens eerder aan een demo meegewerkt.

In onze bagage zaten de volgende spellen:
- Cherry Picking
- Stier zoekt Bier
- Ivor the Engine
- Abluxxen
- Istanbul

Om 9:30 uur stond alles al klaar en waren ook de posters al opgehangen.

Met een kop koffie/thee/fris begonnen Anneke, Lisanka, Michel en Saskia aan een potje Stier zoekt Bier.

Eveline kon al meteen aan de slag toen Olav vroeg of hij Cherry Picking als 2-personenspel mocht uitproberen.

Om 10 uur ging de beurs open en dat was in eerste instantie amper merkbaar. Mondjesmaat kwamen er bezoekers voorbij en vulden zich de stoelen aan onze demotafels.

Ook Ivor kreeg belangstelling.

Na de middag werd het drukker en vloog de tijd voorbij.
Aan het einde van de middag werden de spellen en de Phoenix-banner weer netjes ingepakt.
Evertjan, Michel en Saskia gingen naar huis en ik ben met de dames gezellig uit gaan eten in Amersfoort.

Ik kijk terug op een geslaagde demo en zag dat Anneke al kort hier had aangegeven dat zij het ook naar haar zin had gehad.

De volgende Ducosimbeurs is al op 31 januari 2015.
De daaropvolgende is 30 mei 2015.

Wil je ook eens meewerken aan een toekomstige speldemo - laat het ons hier dan weten.

Attachments:
Last Edit: 3 years 7 months ago by Rob010. Reason: nog meer foto's

More
3 years 7 months ago #30

Leuk verslag Rob, met plaatjes :) Gaat Phoenix ook demo-en op de beurs van 31 januari?

Time to create page: 0.313 seconds
23.png