emo Demoteam Ducosim 13 december

More
3 years 10 months ago #1

Phoenix heeft helaas niet meer voldoende vrijwilligers voor het demonstreren van spellen om op alle Ducosim beurzen aanwezig te zijn. Maar op de beurs van 13 december wilen we er weer bij zijn met één of meer nieuwe spellen van Essen, naast recente spellen zoals Linko/Abluxxen en/of Istanbul (selectie te bepalen door het demoteam). In november is er voldoende tijd om de spellen te oefenen.

Wie willen er op 13 december spellen demonstreren bij Ducosim herfstbeurs op 13 december in de Flint in Amersfoort?

Het is ook mogelijk een halve dag te demonstreren zodat je nog tijd hebt om zelf op de beurs rond te kijken.
Er wordt getracht maximaal te carpoolen; indien dit niet werkt is er een reiskostenvergoeding.

Graag aanmeldingen via het forum. Voor meer informatie kan je terecht bij de leden van het bestuur.

Last Edit: 3 years 10 months ago by Tilanus.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 10 months ago #2

Ik wil graag meedoen aan de demo.
Spellen als Istanbul en Linko/Abluxxen vind ik persoonlijk heel leuk en kan ik ook uitleggen.

Wie heeft er nog meer gelegenheid om mee te helpen?
Halve dagen kunnen ook. Mijn ervaring is dat de tijd voorbijvliegt op zo'n dag.

More
3 years 10 months ago #3

Ik weet nog niet of ik naar de beurs ga. Als ik ga wil ik best demoen. Istanbul kan ik uitleggen, Abluxxen eventueel ook. wel dan graag vanuit een stoel.

More
3 years 10 months ago #4

Tot zover ik het nu kan zien, kan ik die zaterdag ook weer eens demo-en. Ik schrijf het voorlopig in mijn agenda. En Abbluxxen en Istanbul lijkt me een goed idee (en ken ik ook uitleggen)

More
3 years 10 months ago #5

Als het gaat om Abluxxen en Istanbul zou ik ook graag meegaan naar de demo (als er nog mensen nodig zijn). Het zijn beiden leuke spellen die ik kan uitleggen.

Groetjes, Thea

More
3 years 9 months ago #6

ik had al tegen Rob gezegd, maar nu nog even via forum..Ik wil ook wel mee demo-en

More
3 years 9 months ago #7

En gisteravond heeft Michel (die van de rubik kubus) ook zijn deelname toegezegd.

More
3 years 9 months ago #8

Even over de spellen die we gaan demo-en. Ik was afgelopen zaterdag op Ducosim en er waren daar twee tafels van White Goblin die Istanbul demoden. Dus vraag ik me af of het dan wel zo slim is om in december ook Istanbul te demo-en. Hoewel het natuurlijk gewoon een superspel is. Even iets om over na te denken.

More
3 years 9 months ago #9

Saskia wrote:

Even over de spellen die we gaan demo-en. Ik was afgelopen zaterdag op Ducosim en er waren daar twee tafels van White Goblin die Istanbul demoden. Dus vraag ik me af of het dan wel zo slim is om in december ook Istanbul te demo-en. Hoewel het natuurlijk gewoon een superspel is. Even iets om over na te denken.

Goed punt.
Neem ik mee.

More
3 years 8 months ago #10

Nu we Essen achter de rug hebben, nogmaals jullie aandacht voor Ducosim.

Er is wat discussie over wat we precies gaan demonstreren. Istanbul lijkt een dubbeling te worden, dus suggesties voor één of meer alternatieven zijn welkom.

More
3 years 8 months ago #11

Gisteren is hier in Capelle ook over gesproken.
Cherry Picking is genoemd en dat viel in goede aarde.

Met de nieuwe aanwinsten voor Phoenix kom ik tot de volgende lijst van spellen die we kunnen demo'en op Ducosim:
Abluxxen
Cherry Picking
Ivor the Engine
Five Tribes
Stier zoekt Bier
Versailles
Dan hebben we 3 nieuwe kaartspellen en 3 nieuwe bordspellen.

Reserve:
Sail to India
Sticheln
Steam Donkey
Sushi Go

Istanbul is niet nodig maar kan wel als backup mee.

More
3 years 8 months ago #12

Misschien mogelijk om af te stemmen met de aanwezige handelaren (the Gamefreak / de Rode Pion, mogelijk nog anderen?) Dat er wat cherry valt op te picken en andere spellen die we demo-en? Geen verplichtingen van onze kant maar gewoon wat coördinatie, altijd leuk dat als je een spelletje leuk vindt, je het dan ergens op de beurs kunt krijgen.

More
3 years 8 months ago #13

en als optie Waggle Dance?

Ivor the Engine, Five Tribes en Versailles kan ik niet, maar dat komt nog wel

More
3 years 8 months ago #14

Anneke wrote:

en als optie Waggle Dance?

Ivor the Engine, Five Tribes en Versailles kan ik niet, maar dat komt nog wel

Dacht ik ook net aan, Waggle Dance, bijzonder leuk begrijp ik? heb het alleen nog maar gespeeld zien worden. Potje honing er bij en je hebt een thematafeltje op de beurs. Ik zeg meedoen en erbij zijn :)

More
3 years 8 months ago #15

De laatste Ducosim was er wel een tafeltje met Five Tribes. Maar dat is erg weinig, dus misschien kan deze nog wel. Ligt eraan of er nog meer dat spel nu gaan demo-en.

Cherry Picking lijkt me zowieso een goede optie. Omdat het spel niet/nog niet in Nederland te koop was, heeft het nog niet veel bekendheid en ik denk dat het dat wel kan gebruiken. Ook leuk voor Jeroen ;). En weinig kans erop dat anderen het spel ook hebben als demo.

Last Edit: 3 years 8 months ago by Saskia.

Time to create page: 0.345 seconds
16.png