emo Aankopen in Essen voor Phoenix

More
3 years 4 months ago #1

Beste allemaal,

Essen 2014 komt er weer aan, nog iets minder dan anderhalve maand. Dus wordt het tijd om te kijken wat er eventueel dit jaar voor Phoenix aangeschaft kan en zal worden.

Daarom dit draadje. Welke spellen denk jij dat Phoenix in Essen zou moeten kopen? Dit kunnen oudere spellen zijn, waarvan je denkt dat Phoenix die zou moeten hebben. Maar graag ook suggesties voor nieuwe spellen die uitkomen met Essen. Alvast bedankt voor alle input en suggesties.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 4 months ago #2

Het exemplaar van Zug um Zug in Leiden moet echt nodig met de uitbreiding 1910 aangevuld worden.
De kaartjes die nu in het spel zitten zijn de kleine versie en al oud en versleten, daar mogen best nieuwe en grotere kaartjes voor in de plaats komen.

More
3 years 4 months ago #3

King of New York?

More
3 years 4 months ago #4

We hebben nu 2 keer een essen aankoop onderwerp op het forum
www.spelgroepphoenix.nl/index.php/forum/...4-welk-spel-koop-jij
Kan iemand, voor het overzicht, deze twee samenvoegen?

Edit: sorry, ik zie nu dat het een over eigen aankopen gaat en de ander over aankopen voor de groep.

Last Edit: 3 years 4 months ago by Judith.

More
3 years 4 months ago #5

Robert wrote:

King of New York?

+1

UItbreiding van Terra Mystica of komt die later ook in het Nederlands beschikbaar en hebben we de vertalingsdozen?
Een nieuw setje kaarten voor Formel Fun. Te bestellen bij Allgames4you: link

@Judith: Ik het onderwerp iets aangepast zodat het onderscheid duidelijker is.

Last Edit: 3 years 4 months ago by bart.

More
3 years 4 months ago #6

Het topic is eigenlijk meer voor nieuwe spellen, niet zozeer voor nieuwe kaartjes of onderdelen van spellen. Maar als je denkt dat er iets vervangen/ nieuw moet komen voor een bepaald spel, kan je dat altijd aangeven bij een van de spelexperts. En bedankt Bart voor het aanpassen van het topic.

Tamara heeft de uitbreiding van Terra Mystica vertaald, dus dat zit wel ergens in de pijplijn.

More
3 years 4 months ago #7

Misschien russian railroads?, was afgelopen jaar nieuw en wordt veel gespeeld (zowel in kapelle als in leiden).
of concordia?,
van beide spellen niet zeker of de vereniging ze heeft.

More
3 years 4 months ago #8

De spellen Jane Austens Matchmaker en Sushi go! lijken mij de moeite waard om als spelexpert naar te kijken.

More
3 years 4 months ago #9

thea wrote:

De spellen Jane Austens Matchmaker en Sushi go! lijken mij de moeite waard om als spelexpert naar te kijken.

Hoi Thea, Jane Austen's Matchmaker is momenteel een Kickstarter (link) , het gaat hier om een nieuwe versie en ik vermoed dat de oude versie niet op Essen zal zijn. Lijkt me wel een bijzonder spelletje trouwens :)

Voor € 25, = kun je het met kerst in huis hebben. Ik ga er een nachtje over slapen :)

More
3 years 4 months ago #10

Abluxxen (linko!) wordt best vaak gespeeld de laatste tijd in Capelle....misschien ook iets voor de spelkast!

More
3 years 4 months ago #11

Abluxxen is goed idee.

More
3 years 4 months ago #12

Robert wrote:

King of New York?

Das een goeie ;) ook omdat king of tokyo zich niet in de kast bevindt ;). Misschien nog wat ingewikkelde spellen voor de bazen in capelle ;). Alhoewel ik me daar niet zo goed in heb verdiept nog dit jaar essen, ik zag Deus wat misschien wel interessant leek in dat segment. En anders zijn idd concordia of russian railroads ook prima, misschien bij hans im gluck tegen een prikkie te koop ;)

More
3 years 4 months ago #13

JeroenGeenen wrote:

Abluxxen is goed idee.

In het kader van leuke spellen voor grotere groepen zijn er nog wel wat titels te verzinnen (los van de heetheden van dit moment):

Sticheln
Grote Dalmutti
Wie is de Mol / Resistance
One night Werewolf

... Vul maar in. Lijkt me een schone taak voor de spelexperts om de collectie te scannen op dat soort spellekes.

De Abluxxen-auteurs (ene Kramer en hoe heet die andere ... Kiesling) hebben ook het spel Dog Cards uit dit jaar. Zoals ik het zie een Hanabi met de goede kant van de kaarten naar jou gericht, met een vleugje TAC (Dog is een TAC-kloon of andersom) ... Maar of we die nou moeten hebben. Abluxxen trouwens wel :)

Last Edit: 3 years 4 months ago by Robert.

More
3 years 4 months ago #14

Recensie gelezen op De Tafel Plakt over het spel Diamonds.
Zo te lezen lijkt het erg leuk. Misschien iets voor de spelexperts om het uit te proberen.

More
3 years 3 months ago #15

Ik zou willen zeggen Coup. Een simpel snel spelletje wat ideaal is als je even wacht of nog iets kleins wilt doen op het begin/eind, komt een uitbreiding van op Essen.

Verder zou ik willen zeggen Alchemist ( czechgames.com/en/home/news-alchemists-14-09-12/ ) wat uitkomt op Essen. Zeer interessant nieuw concept zou ik zeggen als een mix van worker placement en deductie met de hulp van een telefoonapp om taken te doen die anders een gamemaster vereisen.

Time to create page: 0.213 seconds
22.png