emo Ducosim - 15 mei

More
4 years 5 months ago #1

Beste allemaal,

Op 15 mei is er weer Ducosim en er zijn wat mensen nodig voor demonstratie. Op verzoek van de uitgever en de Stichting Nederlandse Spellenprijs doen we nog een keer UGO op twee tafels en verder naar behoeven. Daarnaast wil ik dit keer kwaliteit uit eigen gelederen op de tafel brengen en daarom Cherry Picking van Jeroen Geenen op tafel zetten. Ik hoop dat de auteur nog enkele exemplaren beschikbaar heeft voor demo en zelf komt ondersteunen. Mochten we te weinig spelmateriaal hebben, dan is het voorstel dat de demo-ers iets actueels naar eigen keuze meenemen.

Met excuses voor de verlate berichtgeving. Ik word momenteel door andere dingen in beslag genomen.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 5 months ago #2

Op een donderdag...?

Ik neem aan dat het op 17 mei is...
www.ducosim.nl/KomendeBeurs

Wat betekent dat dit mijn 12e of 13e keuzeoptie is die dag... :S Een volgende keer dan maar weer.

Last Edit: 4 years 5 months ago by ritsjoena.

More
4 years 5 months ago #3

Helaas, zaterdag de 17e kan ik niet.

More
4 years 5 months ago #4

Ik ben die dag Breng-en-koop bemanningslid, ik ben dus wel aanwezig maar niet beschikbaar voor de demo's.

More
4 years 5 months ago #5

Helaas kan ik de 17e niet. Cherry Picking lijkt me een heel goed idee. Alleen Jeroen zelf loopt nog op krukken met een gebroken been, dus ik vermoed dat hij er niet zelf zal zijn om het spel te promoten.

More
4 years 5 months ago #6

Afgelopen jaar hebben we een discussie gevoerd op de website over Ducosim en de speldemonstraties. Conclusie was toen, dit is belangrijk en dit moeten we blijven doen. Ik heb de regie op mij gepakt om de kar te trekken, hetgeen ten opzichte van een jaar of vijf geleden een behoorlijk stevige taak is geworden, omdat het moeilijker is om aan aanbod te komen.

Er is een evaluatie geweest en daarbij heb ik verschillende dingen aangegeven die nodig waren voor verbetering van deze taak. Het betreft o.a. ondersteunig vanuit de stichting en betrokkenheid. Daarnaast heb ik gevraagd om iemand aan te stellen die dit naast mij kan helpen trekken. Er is hier geen vervolg aan gegeven.

Ik ben teleurgesteld na het lezen van de reacties op mijn oproep, omdat ik de verwachting had dat er een grotere mate van betrokkenheid zou zijn. Alle mondelinge en schriftelijke reacties zijn dat er andere verplichtingen zijn en daar blijft het bij. Er is niemand die zegt te willen komen en voor de rest blijft het stil. Ik ben er deze Ducosim niet bij, vanwege de zorg voor de kinderen, dus is er niemand.

Ik mis betrokkenheid en ondersteuning en dat maakt eenzaam. Ik ervaar onverschilligheid en dat stelt mij teleur, omdat het in tegenspraak is met de betrokkenheid die is aangegeven in de discussie van het vorig jaar. Ik vraag mij af of ik in mijn eentje ben aan het trekken aan een dood paard en dat maakt moedeloos, waar ik graag een bijdrage zou leveren.

Ik ben gefrustreerd vanwege de onmacht die ik ervaar en vraag mij tegelijk af of ik gefrustreerd moet zijn over iets dat er kennelijk niet toe doet, blijkens het uitblijven van reacties. Weet dat ik vanuit zorg voor mijn welzijn de taak wil neerleggen, omdat dit zo niet werkt en ik daar gevoelsmatig de last van ervaar en dat wil ik niet.

Wie idee├źn heeft mag het zeggen.

More
4 years 5 months ago #7

Het ziet ernaaruit dat ik dit jaar kan het weekend voor 23 mei geen verjaardag heb. In dat geval kom ik naar ducosim. Ik wil best een paar uur demoen maar wil ook wel wat rondkijken en zelf spelen. dus ik kan misschien niet de hele dag.

(ie zet mij maar op de reserve bank)

Ik moet wel even weten hoe cherry picking gaat.

En wat voor recente spelen dacht je?, misschien een guild hall of dat spel over die augurken? een langer/moeilijker spel kan ook maar welk dan?

(ps ben waarschijnlijk pas rond 10:15 op de beurs)

Last Edit: 4 years 5 months ago by ejvandekaa.

More
4 years 5 months ago #8

Ik heb naar aanleiding van mijn bericht hiervoor niets meer vernomen van niemand. Ik heb het gevoel alleen te staan en dat maakt mij verdrietig, omdat ik op deze manier niets voor niemand betekenen kan, terwijl ik dat wel graag zou willen. Ik hoor zeggen dat demonstratie belangrijk is, maar als er een concrete vraag is voor een Ducosim die al maanden bekend is, dan meldt zich enkel Evertjan voor de reservebank. Hoewel ik dat laatste dan wel waardeer, ben ik teleurgesteld over de rest van de situatie en de mate van betrokkenheid. Ik ga er maar vanuit dat aanbod en vraag hier niet op elkaar aansluiten.

Voor mijzelf leg ik bij deze de taak om demonstraties te organiseren terug bij het bestuur. Ik doe het niet meer. Ik kan niet naast alles wat ik al te dragen heb, dit er nog als een frustratie bij hebben. Die last is mij te veel.

Mijn laatste klus voor dit onderwerp zal zijn dat ik Spelgroep Phoenix aanstonds afmeld bij Ducosim. Op die manier heeft Ducosim in ieder geval nog de mogelijkheid om de zes tafels van Phoenix een invulling te geven bij onze afwezigheid.

More
4 years 5 months ago #9

Beste Armand,
Jij hebt nu het punt bereikt waarop ik zat voordat jij het werven van Ducosim-demo'ers van me overnam. Er wordt wel gezegd dat Ducosim belangrijk is, maar als puntje bij paaltje komt, dan geven teveel mensen (en ik zelf ook ) prioriteit aan andere zaken. In ieder geval: hartelijk dank voor alle tijd en energie die je hierin hebt gestopt.

Ik vrees dat we de realiteit onder ogen moeten zien en de ambitie om als Phoenix op alle Ducosim-beurzen aanwezig te zijn moeten inperken. Daarover binnenkort overleg.

M.vr.gr. Paul

More
4 years 5 months ago #10

Paul,

Ik heb de afgelopen dagen de zin: "Jij hebt nu het punt bereikt waarop ik zat voordat jij het werven (...) van mij overnam" met verbijstering zitten bekijken, omdat naar mijn belevenis Tamara en ik de afgelopen 10 jaar altijd de demo's en Ducosim hebben getrokken. Ik kan geen aansluiting vinden bij het gestelde, omdat ik mij hierin niet herken. Eerder het tegendeel.

Als er ergens behoefte aan was met betrekking tot de demonstraties dan was het ondersteuning vanuit de Phoenix-organisatie door middel van oproepen en het tonen van persoonlijke aanwezigheid en betrokkenheid. Dat signaal heb ik rechtstreeks aan de organisatie kenbaar gemaakt en is ook mijn verzoek geweest richting de SAR in het kader van de evaluatie van de demo's. Ik heb dit niet ervaren.

Mocht de belevenis anders zijn, dan wil ik daar best eens over praten, hoewel ik mij daarbij afvraag of we elkaar dan gaan begrijpen en aansluiting gaan vinden bij elkaar.

Time to create page: 0.220 seconds
11.png