emo Deze spellen hebben we gekocht voor Phoenix in Essen

More
2 months 4 weeks ago #1

De spelexperts hebben vanavond overleg gehad over de spellen die we voor Phoenix gaan aankopen in Essen. Hierbij heeft de poll ons geholpen voor de focus, dus bedankt voor iedereen die deze heeft ingevuld.

Van de A-lijst hebben we in Essen gekocht:

Op de lijst van zekere aankopen staan:
Azul
Clans of Caledonia
Merlin
Project Gaia (al gekocht bij WGG, komt later)
Transatlantic
Whistle Stop

Van de B-lijst zijn gekocht:
Heaven&Ale
Pioneers
Santa Maria

Het is niet gelukt om Fox in the Forest te kopen. En Powerships zal pas later volgen, omdat die nog niet uit was.

Verder zijn er ook de volgende Evergreens gekocht:
Castles of Mad King Ludwig (gaat naar Leiden)
Patchwork (gaat naar Leiden)
Port Royal (gaat naar Capelle)
Splendor (gaat naar Capelle)

Last Edit: 2 months 2 weeks ago by Saskia.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 months 3 weeks ago #2

Voor het waard is mijn mening: gisteren speelde ik Merlin en dat viel me niet mee. Echt een familiespel. Puntensalade, zoals we kennen van Feld en dat geeft niet. Maar ik miste wel mogelijkheden om goed te plannen, motortjes op te bouwen, enige ontwikkeling etc. Erg tactisch, niet strategisch. Het is niet een Feld vergelijkbaar met wat hij vroeger deed. Geen Burgen, geen Trajan etc. Bij een familiespel hoort een speelduur van uur. Wij speelden meer dan twee uur.
Kortom, als je je daarvan al bewust bent en een dergelijk spel bedoelt te kopen, dat zit je goed. Maar ja, het is wel een dure. Met pakweg Heaven and Ale of Noria ben je wat goedkoper uit voor (waarschijnlijk) een boeiender spel.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.132 seconds
17.png