emo Leuke bordspellen voor 2 personen

More
2 years 4 months ago #1

Ik ga straks drie weken op vakantie met mijn moeder, ja, vrijwillig :P We gaan een rondreis maken door Griekenland met een reisgezelschap. Maar naast rondreizen houden we ook tijd over voor spelletjes, en mijn moeder houdt ook van spelletjes! B)

Ik heb met haar Splendor, Instanbul en Ticket to Ride gespeeld, maar deze spellen zijn veel te groot om mee op reis te nemen. Verder spelen we veel kaartspelletjes (jokeren, schoppen mieten, patience met 2, canasta) en doen we ook wel eens een potje tridomino en rummicub. Ze kan ook heel goed klaverjassen, maar dat kan ik weer niet :lol: Kortom, ze is best spelletjesminded!

Ik heb nu Kolonisten - Het Kaartspel (voor 2) gekocht, dat ken ik nog van vroeger en vond ik heel leuk. Is ook een klein doosje om mee op reis te nemen. Verder denk ik dat we Qwirkle wel leuk vinden (we spelen nu de digitale variant: Boardrush). Maar verder?

Wie heeft er tips? :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 4 months ago #2

In de categorie niet al te ingewikkeld en makkelijk mee te nemen (plus allemaal voor een tientje of minder te vinden):

7 wonders duel (7 wonders voor 2. zelf nog niet gedaan maar hoor mensen er zeer enthousiast over)
Carcasonne reis versie
Jaipur (om een of andere reden nooit in de winkels, moet je online bestellen)
Haggis (2 speler versie te spelen met gewoon kaartspel, soort van Tichu voor 2, een van de beste kaartspellen voor 2 vind ik)
Lord of the rings the confrontation (soort klein stratego voor 2, wel gebaseerd op lord of the rings helaas)
Star realms (kleine verpakking, deck building game ideaal voor 2 maar qua thema wellicht niet zo geschikt).
Schotten-totten / Battle line.
Alles uit de kosmos 2-speler serie, kleine doosjes alhoewel sommige wat best wat tafelruimte nodig hebben. Beste vind ik persoonlijk Targi.
Dobbelspelletjes zoals Qwix, roll through the ages or gewoon yathzee werken ook goed voor 2.

Als ik zo moet gokken denk ik dat je Jaipur of 7 wonders Duel eens moet bekijken. Verder als je toch kaart zou je de regels voor Haggis of Gin rummy op kunnen zoeken.

Last Edit: 2 years 4 months ago by Mark.

More
2 years 4 months ago #3

Abluxxen kan prima met 2.
Ik vind ook DuCo een leuk spel voor 2 personen.

Fjorde is in mijn ogen een goede 2-speler.
Kahuna vind ik ook een goede 2-speler.
ik ben het met Mark eens dat Schotten-Totten een leuke 2-speler is.
Het oogt iets luchtiger dan Kahuna vanwege het artwork maar is nog steeds een spel met lekkere keuzes.

Zelf heb ik wel eens het bord en het materiaal van Ticket to Ride Zwitserland in mijn rugtas in het vliegtuig meegenomen naar de wintersport in Zwitserland.
Vaak is het zo dat als je de doos weglaat en het spel strategisch inpakt je heel wat spellen mee kan nemen op reis.
Formel Fun zit dan ook altijd in mijn rugtas.

Alvast een mooie reis gewenst!

More
2 years 4 months ago #4

Lisanka, naast de al genoemde spellen: Patchwork, ook makkelijk verkrijgbaar. En Splendor moet je uit de doos halen. Een zakje kaarten en een zakje schijven gaat makkelijk mee.

More
2 years 4 months ago #5

En wie weet, een reisgezelschap. misschien zijn er meer mensen geinteresseerd om spellen te spelen?

More
2 years 4 months ago #6

Zeg, moeten jullie niet werken op maandagochtend? :lol:

Wat betreft het reisgezelschap: geen idee of die in zijn voor een spelletje. Maar met kaartspellen weten wij nog veel meer leuke spellen voor meerdere spelers (bomen, boggelen, miesmausen, boerenknollen, 31-en), dus dat komt wel goed ;)

Splendor zonder doos zou ook mee kunnen, al zijn die schijven dan weer wat zwaar denk ik. Moet toch ook aan gewicht denken met drie weken op doorreis.

Patchwork is Michel helemaal dol op. Misschien maar een potje spelen met het spelweekend of de volgende speldag in Capelle. Net zoals de andere spellen die misschien wel bij Phoenix in de kast liggen?

De rest moet ik mij eens even in gaan verdiepen.

More
2 years 4 months ago #7

patchwork is zeker een aanrader. Erg leuk spelletje!
uptown is trouwens ook heel leuk met 2personen.

Last Edit: 2 years 4 months ago by Judith.

More
2 years 4 months ago #8

Natuurlijk Patchwork; klopt inderdaad dat dit een van mijn favo 2-spelers is op het moment (meer dan 50x gespeeld). Vergeet Qwinto niet; vind ik persoonlijk uitdagender dan Qwixx (en is nog lichter ook met maar 3 dobbelstenen :) ). Ben het met Rob eens dat Abluxxen met 2 ook een aanrader is.

More
2 years 4 months ago #9

Meeste zijn al genoemd, maar Robert en ik nemen meestal de volgende dingen mee (niet alles altijd, meestal 3 van de zoveel):
qwixx, qwinto, ligretto, kolonisten dobbelspel, lost cities (alleen kaarten), regenwormen, schotten totten, uno, machi koro, yathzee blokje, agricola voor 2, quillotine

We proberen altijd te combineren qwixx dobbelstenen en dan diverse blokjes mee nemen. zodoende hoef je maar een aantal dobbelstenen mee te nemen ipv alles.

7 wonders duel is erg leuk! weet niet of het wat is voor je moeder, maar dat moet je zelf maar even kijken.

Abluxxen met z'n twee├źn? Is dat met specifieke regels....we hebben het een keer zo gespeeld als je het met 4 of 5 speelt...dat was toen niet enorm spannend?

Last Edit: 2 years 4 months ago by Anneke.

More
2 years 4 months ago #10

Fijne vakantie!
Wij zijn 2 jaar geleden in Kos en op Nisyros geweest.
Benieuwd of je ook zo'n mooie foto's krijgt als wij toentertijd.

Attachments:

More
2 years 4 months ago #11

7 wonders duel is inderdaad een leuke vind hem zelfs leuker dan 7 wonders gewoon en kleine doos.
Ik speel zelf nu ook veel raptor is ook een hele leuken maar wel iets grotere doos.

More
2 years 4 months ago #12

Naast enkele van de genoemde spellen zou bij ons een doosje rozenkoning meegaan.

More
2 years 4 months ago #13

GabiGames wrote:

Naast enkele van de genoemde spellen zou bij ons een doosje rozenkoning meegaan.

Rozenkoning is heel aardig, maar mijn vrouw vindt het niet zo. Als je wilt Lisanka, kun je mijn exemplaar ophalen voor 5 euro.

More
2 years 4 months ago #14

Fairytale is een supersnel en interessant spel voor 2 spelers, en is zeer klein en compact.

Andere favoriete 2 speler spellen voor mij zijn Targi en Asante, deze zijn ook speciaal gemaakt voor twee spelers.

Time to create page: 0.404 seconds
5.png