emo Wat kopen we in Essen voor Phoenix?

More
2 years 4 months ago #16

steampunk rally misschien? Racespel met 7 wonders mechanisme en dobbelstenen. voor 2- 8 spelers.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 4 months ago #17

Carel wrote:

Ik zou meer variatie in de spellenkast willen zien. dus zou er ook gekeken moeten worden naar Ameritrash games of gelijksoortige.

Tevens zag ik op de Geek in een overzicht, dat er veel Japanse designs gepresenteerd worden. Misschien een paar van dat soort spelen.

Ik zag op BGG de preview van Champions of Midgard. Een mix tussen eurogame en ameritrash. Misschien dat dat een beetje tegemoet komt aan de wens voor meer Ameritrash, Carel.
www.boardgamegeek.com/boardgame/172287/champions-midgard

De Japanse spellen, daar zitten vaak hele goeie tussen. Probleem is alleen dat als je een spel van Japonbrand/minimal games wilt kopen in Essen, je dit toch echt moet voorbestellen, of direct bij opening rennen en in de rij gaan staan. Dan heb je nog een kansje. Maar ik ben het ermee eens. Er zitten interessant titels tussen.

Last Edit: 2 years 4 months ago by Saskia.

More
2 years 4 months ago #18

Qua spellen die eigenlijk te prijzig worden voor eigen aankoop lijkt "the gallerist" me ook een hele leuke.

More
2 years 4 months ago #19

Mocht Phoenix the Gallerist niet aanschaffen, dan kun je 'm tzt van ons best eens lenen.

More
2 years 3 months ago #20

en de 504 game is dat niet ook een optie.
ook omdat er dan gelijk 504 spellen bij kommen in de kast
De prijs is alleen wel hoog

More
2 years 3 months ago #21

En MegaCivilization natuurlijk (zie apart topic hierover)!

More
2 years 3 months ago #22

Mirjam wrote:

En MegaCivilization natuurlijk (zie apart topic hierover)!

MegaCivilization behandelen we apart van de normale Essen aankopen. Die valt in ieder geval niet onder het budget voor Essen. Vandaar het aparte topic ;)

Last Edit: 2 years 3 months ago by Saskia.

More
2 years 3 months ago #23

The Gallerist lijkt me ook een goeie. Van de maker van CO2, Vinhos en Kanban,

More
2 years 3 months ago #24

504 heb ook ik op de radar voor Phoenix. Interessant concept met hoge herspeelbaarheid.

Veel ideeën beperkte middelen: een aardige uitdaging voor ons, spel experts :)

Last Edit: 2 years 3 months ago by Michel.

More
2 years 3 months ago #25

Ik heb juist mijn twijfels over 504. Een ambitieus project, een gewaagd idee, maar ik ben bang dat bepaalde combinaties neit goed gaan werken of in het geheel op tafel komen.

Weiger 1 module te spelen en je gooit 1/3 van de mogelijkheden van tafel. (En ik ben juist benieuwd hoe module 4 uitpakt).

More
2 years 3 months ago #26

steampunk rally klinkt ook leuk
net review zitten kijken op dice tower ziet er ook heel leuk uit.
Denk vooral dat ook in essen zelf de spellen gespeeld moeten worden en dan ook terplekken een keuze gemaakt moet worden

More
2 years 3 months ago #27

Carel wrote:

Ik zou meer variatie in de spellenkast willen zien. dus zou er ook gekeken moeten worden naar Ameritrash games of gelijksoortige.

We vinden het prima om naar meer Ameritrash te kijken, maar het zou wel helpen om dan echt titels te hebben waar we naar kunnen kijken.

In de category Ameritrash, hoorde ik vandaag over het spel Project Elite! Dit is Ameritrash met een tijdsfactor, a la Escape. Misschien is dit iets? Graag hoor ik of mensen dit interessant vinden.

www.boardgamegeek.com/boardgame/171726/project-elite

More
2 years 3 months ago #28

Een ander spel wat later op de radar is gekomen. Omdat het eerst nog niet in de preview stond. Ik heb begrepen dat dit spel al uit is. Deze tip kreeg ik van Lody van Spellenpret en ik denk dat het wel de moeite is om er ook even naar te kijken.

Isle of Skye, from Chieftain to King
www.boardgamegeek.com/boardgame/176494/isle-skye-chieftain-king

Verder, Codenames komt inderdaad in het Nederlands uit bij White Goblin Games.

Last Edit: 2 years 3 months ago by Saskia.

More
2 years 3 months ago #29

Saskia wrote:

Carel wrote:

We vinden het prima om naar meer Ameritrash te kijken, maar het zou wel helpen om dan echt titels te hebben waar we naar kunnen kijken.

In de category Ameritrash, hoorde ik vandaag over het spel Project Elite! Dit is Ameritrash met een tijdsfactor, a la Escape. Misschien is dit iets? Graag hoor ik of mensen dit interessant vinden.

www.boardgamegeek.com/boardgame/171726/project-elite

Moeilijk in te schatten of iets Ameritrash is van de lijst over Essen, maar misschien ter overweging:

Zambezi: The Expedition Game (race en pick up & deliver)
Waste Knights (post-apocalypse in Australie)
Cthulhu Realms (horror theme)
Age of Conan (een expansie wordt genoemd, misschien is de base game ook beschikbaar.

Weet niet de prijzen van de games (dacht Waste Knights voor £55.00 gezien te hebben).

Anders een ouder spel (niet specifiek 2015), zie het als een inhaalslag. Uiteraard wat het budget mogelijk maakt.

Last Edit: 2 years 3 months ago by Carel.

More
2 years 3 months ago #30

504 lijkt me ook interessant, voor ieder wat wils?

En 2/3 van 504 is 336, lijkt me nog steeds een imposant aantal :)

Time to create page: 0.305 seconds
18.png