emo Wat kopen we in Essen voor Phoenix?

More
3 years 1 month ago #1

De speldag van 12 September is weer voorbij en dus staat Essen voor de deur. Zoals altijd wil Phoenix ook een aantal spellen aanschaffen. We horen graag van iedereen wat jullie ideeen zijn over welke spellen we voor Phoenix zouden moeten aankopen.

Het is de intentie van Phoenix om alleen echt nieuwe spellen te kopen, dus spellen die nieuw uitkomen/zijn uitgekomen. En niet spellen die vorig jaar zijn uitgekomen, hoe leuk en succesvol die ook zijn. Ook vervangingskaartjes etc voor spellen vallen niet onder dit topic.

Verder zullen de spelexperts ook in dit topic hun ideeen voor mogelijke aankopen zetten, zodat iedereen hier feedback op kan geven en we zo tot een goede beslissing kunnen komen.

Dus heb je ideeen over wat we voor Phoenix zouden moeten kopen? Laat je horen!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Ok, het eerste spel wat op dit moment op de radar van de spelexperts staat is Mombasa.

Beschrijving van BGG:
In Mombasa, players acquire shares of chartered companies based in Mombasa, Cape Town, Saint-Louis, and Cairo and propagate trading posts of these companies throughout the African continent in order to earn the most money.

Mombasa features a unique, rotating-display hand-mechanism that drives game play. Each round players choose action cards from their hand, then reveal them simultaneously and carry out the actions. These cards are then placed in a discard pile, and the previously played cards recovered for the subsequent round.

Each company has a double-sided company track, so games will vary quite a lot based on which tracks are revealed and at which companies they are placed.

More
3 years 1 month ago #3

Lijkt mij wel wat hier is een linkje

More
3 years 1 month ago #4

Anderen die mij interessant lijken voor de club:

Discoveries (lichtere variant van Lewis&Clark) link

Antartica, link

Council of four (van de makers van Tzolkin en Marco polo), Link

Voor het lichtere gokwerk: Celestia, link

More
3 years 1 month ago #5

Schone Tac-kaarten (of valt dat onder "onderhoud"?).

Ik vond Cacao wel een leuk spel afgelopen speldag.

More
3 years 1 month ago #6

Tilanus wrote:

Schone Tac-kaarten (of valt dat onder "onderhoud"?).

Ik vond Cacao wel een leuk spel afgelopen speldag.

Nieuwe TAC kaarten vallen inderdaad onder onderhoud. Cacao is een leuk spel, maar al wel een jaar oud.

More
3 years 1 month ago #7

bart wrote:

Discoveries (lichtere variant van Lewis&Clark) link

Discoveries heb ik een aantal maal gespeeld en is zeker de moeite waard.

More
3 years 1 month ago #8

Dank je, Bart. De spellen die je noemt, staan ook op het aandachtslijstje van de spelexperts :cheer: . Behalve Celestia. En een goed idee om een link erbij te doen.

Nog meer spellen die op het aandachtslijstje staan:

Mysterium: de nieuwe versie van Tajemnicze Domostwo. Maar volgens de reviews toch net iets anders
www.boardgamegeek.com/boardgame/181304/mysterium

Shakespeare
www.boardgamegeek.com/boardgame/180511/shakespeare

Dice City www.boardgamegeek.com/boardgame/179572/dice-city

Xanadu (Olaf heeft dit vertaald en zei dat het een lekker gemeen spelletje is) :evil:
www.boardgamegeek.com/boardgame/132817/xanadu

Rome, City of Marble
www.boardgamegeek.com/boardgame/179385/rome-city-marble

Natuurlijk horen we graag van jullie welke jullie geschikt vinden.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Saskia.

More
3 years 1 month ago #9

Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om een beeld van het spel te krijgen door het lezen van de omschrijving. Dus ik doe maar geen uitspraak ;)
Wel een vraagje: Wordt er voor de start van Essen besloten wat er voor phoenix gekocht gaat worden? En wordt dit dan bekend gemaakt via de website?
Dan kan men zijn/haar aankopen hier op aanpassen (hoef ik niet te kopen want dat krijgen we al bij phoenix.....)

More
3 years 1 month ago #10

mij lijkt Discoveries ook heel leuk

More
3 years 1 month ago #11

Dat nieuwe dingetje van Vlaada, Codenames

More
3 years 1 month ago #12

Edwin wrote:

Dat nieuwe dingetje van Vlaada, Codenames

Grote kans dat die door een Nederlandse uitgever wordt opgepikt. In dezelfde categorie heeft 999 games nu Terra , van Friedeman Friese. Lijkt een beetje een variant op Wits&Wagers.

More
3 years 1 month ago #13

Judith wrote:

Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om een beeld van het spel te krijgen door het lezen van de omschrijving. Dus ik doe maar geen uitspraak ;)
Wel een vraagje: Wordt er voor de start van Essen besloten wat er voor phoenix gekocht gaat worden? En wordt dit dan bekend gemaakt via de website?
Dan kan men zijn/haar aankopen hier op aanpassen (hoef ik niet te kopen want dat krijgen we al bij phoenix.....)

Bij veel beschrijvingen zit ook een video van een walk-through (meestal door Rahdo) of een interview met de auteur over het spel (op GenCon). Die geven je een beter beeld van het spel. Ik bekijk die zelf ook, indien mogelijk. Ook de comments helpen soms een beter beeld te krijgen, en de foto's.

Wat betreft de beslissing over wat het gaat worden. Ik streef er wel naar om voor het meerendeel de beslissing van tevoren te maken en op de website te zetten. Er kunnen natuurlijk nog wel een paar vraagstukjes overblijven.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Saskia.

More
3 years 4 weeks ago #14

Prime Time!
En als er teveel geld is: Trickerion.

More
3 years 3 weeks ago #15

Ik zou meer variatie in de spellenkast willen zien. dus zou er ook gekeken moeten worden naar Ameritrash games of gelijksoortige.

Tevens zag ik op de Geek in een overzicht, dat er veel Japanse designs gepresenteerd worden. Misschien een paar van dat soort spelen.

Time to create page: 0.294 seconds
23.png