emo Peiling: interesse in Mega Civilization

More
3 years 1 month ago #1

Binnenkort komt Mega Civilization bij 999 Games. Dit spel is het eindresultaat van jaren verbeteren en testen door Flo de Haan en John Rodriguez. Hier hebben enkele Phoenixianen ook aan meegewerkt.

Het spel zal voor het eerst in Essen te zien zijn, en daarna op het Spellenspektakel.

We willen als bestuur en spelexperts te weten komen hoeveel interesse er is in dit spel en in hoeverre het bij Phoenix gespeeld zal worden. Mocht er genoeg interesse in zijn, dan zullen we een eventuele aanschaf overwegen.

Dus bij deze de vraag: hoeveel mensen hebben interesse om dit spel te spelen en wie vind dat Phoenix dit spel eigenlijk wel in de collectie moet hebben. Ik hoor het graag.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Saskia.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Op zich wel interesse, maar kan waarschijnlijk alleen gespeeld worden op speldagen of buiten spelavonden om vanwege de speelduur

More
3 years 1 month ago #3

persoonlijk geen interesse in.

More
3 years 1 month ago #4

Ik ben geĆÆnteresseerd. Is wel iets voor een Speldag.

More
3 years 1 month ago #5

Op zich wel interesse om het 1-3 keer per jaar te spelen.
Merk op dat deze verzie ook in 4-6 uur te spelen is dus met mensen die het spel kennen misschien ook op een spelavond.

More
3 years 1 month ago #6

Hier een link naar de beschrijving bij 999 games. Zij geven aan dat een spel 6 uur duurt.
Ik heb wel interesse als de speelduur niet uit de hand loopt. Ik vermoed dat het met een kleinere groep zelfs sneller speelt.

More
3 years 1 month ago #7

Lijkt me typisch een spel voor een Spelgroep. Sommige Phoeniciƫrs hebben zelfs nog geplaytest / meegespeeld en dus een (heel klein?) beetje bijgedragen aan de totstandkoming van het spel. Ik zeg aanschaffen! Misschien krijgen we wel korting :)

More
3 years 3 weeks ago #8

Ik ben voor het aanschaffen van Mega Civilization. Wel jammer dat ik niet zo vaak langs kan komen op spelavonden om te laten zien dat de 6 uurs versie op een spelavond valt uit te spelen. :P

More
3 years 3 weeks ago #9

Er staat nu meer informatie op BGG

More
3 years 3 weeks ago #10

Te bestellen via www.pegasusshop.de/index.php?Shop-Startu...tailansicht=999MCI02

Ik vind dat dit spel absoluut niet in onze collectie mag ontbreken, het zal zeker op speldagen gespeeld gaan worden, maar op een avond is het ook goed te doen, als je weinig spelers hebt en de verkorte versie speelt.

Het is een flinke investering, dus als dat het probleem gaat zijn ben ik best bereid een bijdrage te leveren.

Aangezien er veel over gepraat wordt vermoed ik dat het hard gaat lopen, dus misschien is een pre-order wel verstandig!

More
3 years 2 weeks ago #11

Ik ben van plan Mega Civilization te kopen in Essen. Dus ook als de club het niet koopt zal het regelmatig aanwezig zijn.

More
3 years 2 weeks ago #12

@Robbert. Ik wil me alvast aanmelden om mee te spellen op een speldag. ;)

Als je een berichtje op het forum plaatst wanneer je op een speldag aanwezig bent en MEGA Civilisation meeneemt, doe ik mee!

More
3 years 2 weeks ago #13

Inmiddels staan de spelregels online, hier te vinden (PDF alert)

More
3 years 2 weeks ago #14

Edwin wrote:

Inmiddels staan de spelregels online, hier te vinden (PDF alert)
Ik vraag me af, of met deze regels de oude AH versies niet te gebruiken zijn.

Qua speeltijd is het dus niet ingekort: 12 uur max met 18 spelers (waarbij meerdere spelers gelijktijdig een game phase kunnen uitvoeren).

Wat is er nu zo gestroomlijnd aan? Ik heb de regels vluchtig gescand.

More
3 years 2 weeks ago #15

Voor de geinteresseerden: het bestuur heeft gisteren besloten om MegaCivilization voor Phoenix aan te schaffen. Deze zal dus voortaan ook via Phoenix beschikbaar zijn :cheer: .

Daarnaast willen we gaan kijken om volgend jaar ook een thema dag met MegaCivilization te organiseren. Zoals in het verleden wel eens gedaan is.

Time to create page: 0.306 seconds
8.png