emo Feedback gevraagd op het 1e spelpakket van White Goblin Games

More
3 years 3 weeks ago #1

In April kreeg Spelgroep Phoenix van White Goblin Games een spelpakket met daarin de volgende spellen.
Machi Koro + Haven uitbreiding (6x)
Sushi Go (4x)
1 nacht weerwolven (4x)
Terra Mystica uitbreiding Fire & Ice (2x)

Het getal tussen haakjes geeft aan hoe vaak het spel in Leiden + Capelle is gespeeld.

In dit topic wil ik je vragen om jouw mening over deze spellen te delen.
Met White Goblin hebben wij afgesproken dat de enige feedback spelregel is:
"Zolang het maar eerlijk, oprecht, opbouwend en in nette bewoordingen gebeurd".

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 3 weeks ago #2

Mijn feedback over Sushi Go:

Sushi Go is een leuk tussendoortje. Je krijgt elke keer kaarten in je handen en mag er dan een van uitspelen en de rest doorgeven. Op die manier wil je proberen om zoveel mogelijk sets van Sushi te krijgen en dus punten. En natuurlijk is het ook leuk om de kaarten die de tegenstander nodig heeft eruit te vissen. Oftewel, een licht spelletje met een bite ;)

More
3 years 3 weeks ago #3

Dat is nou lastig, opbouwend zijn over een spel dat je echt niet leuk vindt. Mag je ook gewoon zeggen dat je een spel langdurig droog gedoe en mede daarom redelijk saai vindt, of niet?

Machi Koro met haven: leuk spel voor vlotte spelers die wat minder hard willen nadenken en wat meer geluk zoeken. De haven-uitbreiding maakt het spel iets kansrijker voor iedereen en daarmee, naar mijn smaak, beter.

Sushi Go doet de naam eer aan: licht verteerbare kost met een vleugje random-essence dat je als tussndoortje snel wilt weghappen.

1 Nacht weerwolven: vlot, en daarmee heerlijk random cloontje van de grote broer. Uitstekend voor tussendoor.

Het vierde spel: zie mijn vraag.

More
3 years 3 weeks ago #4

Gabriel, je hoeft geen feedback op alle spellen te geven, hoor. ;) Beantwoord dat je vraag?

More
3 years 3 weeks ago #5

Machi Koro had ik al eens op Zuiderspel gespeeld, een vlot dobbelspelletje wat je binnen het uur wegtikt. De Haven uitbreiding voegt extra kaarten toe waardoor het geheel iets langer duurt, soms iets te lang naar mijn smaak. Ik denk dat dit een prima spel in de familiale setting is.

Sushi Go is een vlot kaartspelletje met een drafting mechanisme als in 7 wonders. Je probeert de juiste setjes (Sushi) te verzamelen voor de meeste punten in drie rondes en daarbij niet de sterke kaarten aan je buurman door te geven. Erg leuk en een prima tussendoorspelletje.

Terra Mystica: Vuur en IJs is een mooie uitbreiding op het basisspel. Zes extra facties om uit te kiezen, die voornamelijk de ervaren TM speler extra uitdagingen geeft, omdat hun speciale eigenschappen nogal afwijken van de basisfacties. Met deze uitbreiding wordt ook het wisselende beurtvolgorde systeem ingevoerd en is er de mogelijkheid om in het begin van het spel te bieden met punten op initiële beurtvolgorde en factie. Bovendien zijn er ook extra scoretegels toegevoegd waaruit er random één getrokken kan worden aan het begin van het spel waardoor er een extra doel is om naar toe te werken tijdens het spel.
Al deze componenten zijn ook los van elkaar te gebruiken, dus het spel is meer aanpasbaar aan de wensen van de groep.

Last Edit: 3 years 3 weeks ago by Edwin. Reason: spelling

Time to create page: 0.309 seconds
20.png